Mniej papieru i drukowania. Zmiany w miejskich ogłoszeniach
Samorząd Gdyni od wielu lat wdraża e-usługi umożliwiające kontakt z Urzędem Miasta przez formularze on-line. To z jednej strony szansa na ograniczenie liczby niezbędnych wizyt w budynku urzędu, a z drugiej - realna możliwość ograniczania drukowania pism i dokumentacji. W ramach konsekwentnego ograniczania liczby zużywanego papieru i minimalizowania liczby drukowanych materiałów wprowadzony został nowy system publikowania ogłoszeń, które, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, muszą być eksponowane w budynkach urzędu.
Dotychczasowy tradycyjny sposób komunikowania o ważnych sprawach zostaje zastąpiony nowoczesną elektroniczną formą. Gdyńskie Centrum Kontaktu uruchomiło w Urzędzie Miasta Gdyni Elektroniczne Tablice Ogłoszeń („ETO”). Na początek wyposażony w tablice został główny budynek magistratu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54. Docelowo tablice znajdować się będą we wszystkich miejscach, w których publikowane są ważne dla mieszkańców informacje.
- Nie mam najmniejszych wątpliwości, że naszym celem powinna być całkowita likwidacja papierowej formy komunikowania się. To dotyczy zarówno komunikacji wewnętrznej i samego urzędu oraz jednostek miasta, jak i komunikacji z mieszkańcami. Wersja papierowa powinna zostać zachowana jedynie w takim zakresie, w jakim jest konieczna z uwagi na komfort i dobro mieszkańców, którzy z różnych powodów nie mogą korzystać z wersji cyfrowej – mówi wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia, Bartosz Bartoszewicz.
Taka forma komunikacji to oszczędność papieru i wygoda dla mieszkańców. Elektroniczne tablice to jednak nie wszystko: od teraz każdy mieszkaniec z dostępem do internetu będzie mógł w dowolnej chwili sprawdzić aktualne ogłoszenia dzięki uruchomieniu specjalnego portalu internetowego dostępnego pod adresem eto.um.gdynia.pl. Aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, ETO zostało również zaimplementowane w koncie mieszkańca (gdynia.pl/konto) oraz aplikacji mobilnej gdynia.pl.
To kolejna wygodna i intuicyjna usługa udostępniona on-line przez Gdyńskie Centrum Kontaktu dla mieszkańców. Elektroniczna Tablica Ogłoszeń Urzędu Miasta Gdyni służy do podawania do publicznej wiadomości na zasadach określonych w przepisach prawa ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień, informacji i innych dokumentów urzędowych, w tym także tych przekazywanych do ogłoszenia przez inne organy administracji publicznej i podmioty.
Oprogramowanie Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń zapewnia wygodne, zdalne zarządzanie wyświetlaną treścią. Intuicyjna obsługa przez ekran dotykowy daje możliwość łatwego przeglądania treści oraz wysyłania linków do ogłoszeń na adres e-mail.
Fot. gdynia.pl