Żużlowcy Wybrzeża z nową nazwą
W poniedziałek odbyła się konferencja prasowa, na której omawiano głównie bieżącą sytuację klubu, ale także podpisano umowe sponsorską, na mocy której w nadchodzącym sezonie klub będzie występował pod nazwą Zdunek Wybrzeże Gdańsk.
Do tej pory gdańscy żużlowcy startowali w rozgrywkach pod nazwą Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk, jednak prezes klubu Tadeusz Zdunek planuje obecnie promować całą swoją działalność (Grupa Zdunek zajmuje się sprzedażą także BMW, Mini, Dacia i Nissana). Dodatkowo pragnie zwolnić miejsce dla potencjalnego nowego sponsora tytularnego, które wycenia na 500 tys. złotych.
W konferencji udział wzięli: Leszek Paszkowski (dyrektor Gdańskiego Ośrodka Sportu), Tadeusz Zdunek oraz Sławomir Maczuga (przedstawiciele Zarządu GKŻ Wybrzeże), oraz sponsorzy strategiczni, do których należeli przedstawiciele firm: Thea Sp. z o.o, Avides Sp. z o.o., Instal-Klima, Elnaft Sp. z o.o. oraz firma budowlana Richert.
W związku z coraz mniejszym wsparciem ze strony miasta (obecnie wynosi ono około 30%), strategia zdobywania funduszy dla klubu opiera się na pozyskiwaniu dużej ilości małych sponsorów - obecnie Wybrzeże wspiera około 60 firm (20 więcej niż rok temu), a rozmowy i negocjacje z kolejnymi są w toku. Budżet klubu będzie wynosił około 3 mln zł netto.
Klub zaapelował także do wszystkich kibiców którzy będą przychodzić na mecze, aby przybyli na stadion nieco wcześniej - od tego sezonu wdrożono nowy system biletów, dzięki któremu będzie można dużo efektywniej monitorować frekwencję na trybunach, a także wyeliminować problem tzw. "lewych wejść".
Pierwsze spotkanie z Lokomotiv Daugavpils już w najbliższą niedzielę o 14:45. Serdecznie zapraszamy na stadion!