Złota Tarcza dla filmu kampanii Gdańsk Miastem Równości
Film kampanii "Gdańsk Miastem Równości" nagrodzony podczas Festiwalu Filmów odpowiedzialnych „17 Celów”. Zdobywając Złotą Tarczę i Nagrodę Publiczności, produkcja ta stała się symbolem zaangażowania Gdańska w walkę o równość i inkluzję
O Złote, Srebrne, Brązowe Tarcze oraz Nagrodę Publiczności walczyło 41 filmów z całego kraju. Konkurs został podzielony na trzy kategorie: biznes, NGO i instytucje publiczne, w tym samorządy. Spot do kampanii Gdańsk Miastem Równości zdobył I nagrodę w kategorii instytucje publiczne. Dodatkowo produkcja została doceniona przez widownię, która przyznała jej Nagrodę Publiczności.
- Złota Tarcza dla filmu kampanii Gdańsk Miastem Równości to ogromne wyróżnienie, które motywuje nas do dalszej pracy nad budowaniem otwartego i równego społeczeństwa – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. Chcemy, aby nasze miasto było miejscem, gdzie każdy czuje się akceptowany i doceniany. Ta nagroda to dowód, że nasza praca przynosi pozytywne rezultaty.
Filmy różnorodne tematycznie
Zgłoszenia nadsyłane na Festiwal Filmów odpowiedzialnych „17 Celów” co roku zaskakują swoim zróżnicowaniem. W festiwalowych kategoriach odnajdują się przedstawiciele każdego z trzech sektorów. Poruszają tematy, które pozornie nie mają ze sobą związku, jednak łączy je zaangażowanie w sprawy społeczne. Przez lata jury miało okazję zapoznać się z filmami m.in. na temat sprawiedliwego handlu, migracji, równości, ekologicznych rozwiązań, ochrony zasobów naturalnych, czy międzynarodowych działań wolontariuszy na rzecz potrzebujących.
Wśród tegorocznych zgłoszeń, bardzo ważnym tematem była dbałość o klimat i środowisko naturalne, społeczna odpowiedzialność biznesu, a także różne formy zaangażowania wolontariuszy w ramach działalności organizacji pozarządowych. Z pewnością każdy mógł odnaleźć tam tematy bliskie jego sercu.
Wspólny mianownik – 17 Celów
Tytuł Festiwalu, jak i data jego organizacji bezpośrednio nawiązują do Agendy ONZ. We wrześniu 2015 r. na Szczycie ONZ w Nowym Jorku światowi przywódcy przyjęli Agendę na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju zawierającą 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju i 169 zadań, które mają być osiągnięte do 2030 roku, by poprawić sytuację na świecie. 17 Celów to nic innego jak plan rozwoju świata, realizowany przez wszystkie państwa, zarówno rozwijające się, jak i rozwinięte, to działania odnoszące się do 5 strategicznych obszarów takich jak:
- ludzie,
- planeta,
- dobrobyt,
- pokój,
- partnerstwo.
Gdańsk Miastem Równości
Gdańsk jako miasto dla wszystkich – taki jest główny cel kampanii społecznej, która oficjalnie wystartowała 1 lutego 2022 roku. Główne założenia to: równe prawa oraz sprzeciw wobec mowy nienawiści, hejtu i dyskryminacji. W kampanii poruszane są takie obszary dyskryminacji jak pochodzenie, płeć, wiek, niepełnosprawność, orientacja psychoseksualna, religia, sytuacja ekonomiczna. Kampania społeczna jest kolejnym elementem uchwalonego przez Radę Miasta, w 2018 roku, Gdańskiego Modelu Na Rzecz Równego Traktowania. Działania na rzecz tolerancji i równego traktowania prowadzone są jednocześnie przez wiele jednostek w tym Radę ds. Równego Traktowania, Radę Imigrantek i Imigrantów czy Gdańskie Centrum Równego Traktowania.
Nagrodzony, 8-minutowy spot, opowiada historie 9 gdańszczanek i gdańszczan. Towarzyszy im muzyka skomponowana przez Smolika. To pokazuje, że w naszym mieście każdy zasługuje na szacunek i pomoc - niezależnie od wieku, płci, pochodzenia, sprawności, orientacji czy sytuacji ekonomicznej. Gdańsk jest miastem otwartym, od lat konsekwentnie pomagającym budować życie mieszkańców bez nietolerancji i wstydu.
To już kolejna nagroda dla tego spotu. Wcześniej Klub Twórców Reklamy przyznał łącznie 5 nagród twórcom tego filmu. Komisja doceniła m.in. reżyserię, wykorzystaną muzykę oraz dobór występujących osób.
fot.UMGda