mobile

Zapomniane ubrania wspierają #wGdyni - nowa odsłona!

Podczas pilotażowej współpracy z marką Ubrania do oddania zebrano w Gdyni blisko 10 ton tekstyliów, które przeliczone zostały na finansowanie wsparcia dla schroniska „Ciapkowo”, w myśl zasady 1 kg = 1 zł. Kolejna odsłona kampanii to kilkanaście punktów zbiórki rozsianych po mieście oraz nowi beneficjenci. Czy wiesz, że aż 2/3 konsumentów pozbywa się ubrań, które nadal nadają się do wykorzystania? 22% niepotrzebnej odzieży lub obuwia wyrzucanych jest do kosza na śmieci, skąd finalnie trafiają na wysypisko, bez możliwości odzyskania surowców. Zróbmy z nich dobry użytek! 

informacja prasowa
Zapomniane ubrania wspierają #wGdyni - nowa odsłona!

Każde ubranie, które trafi do drugiego obiegu to zmniejszony negatywny wpływ branży odzieżowej na stan naszej planety. Produkcja jednego bawełnianego t-shirta wymaga 2 700 litrów wody! Oddawajmy niepotrzebne ubrania i korzystajmy z tych, które inni wprowadzają ponownie do użycia.
 
Mając świadomość wpływu branży tekstylnej na środowisko, miasto Gdynia i marka Ubrania Do Oddania współpracują w zakresie zbierania zbędnych tekstyliów. Zbiórka rzeczy w Gdyni potrwa do odwołania – edycja z obecnymi beneficjentami do 30 kwietnia.
 

Zachęcamy do przekazywania niepotrzebnych, ale czystych:
 

  • ubrań: damskich, męskich i dziecięcych;
  • butów połączonych w pary;
  • akcesoriów, np. pasków, torebek, czapek, szalików;
  • tekstyliów domowych, np. obrusów, kocy;

 
Spakowanych w kartony (min. 10 kg), odbieranych przez bezpłatnego kuriera z dowolnej lokalizacji.
 

Wybór kampanii, z których za każdy 1 kg tekstyliów wskazane organizacje otrzymają 1 zł:


 
Mniejsze ilości można oddawać w punktach stacjonarnych w godzinach ich otwarcia:
 

  1. Biblioteka Obłuże, ul. Boisko 6.
  2. Biblioteka Mały Kack, ul. Łowicka 51.
  3. Biblioteka Kamienna Góra, al. Marsz. Piłsudskiego 18.
  4. Biblioteka Grabówek, ul. Morska 113.
  5. Biblioteka Pogórze, ul. Porębskiego 21.
  6. Biblioteka Pustki Cisowskie, ul. Chabrowa 43.
  7. Centrum Nauki Experyment, al. Zwycięstwa 96/98.
  8. Gdyńskie Centrum Kultury – Konsulat Kultury, ul. Jana z Kolna 25.
  9. Przystań Lipowa 15, ul. Lipowa 15.
  10. Przystań Chylońska 237, ul. Chylońska 237.
  11. Przystań Śmidowicza 49, ul. Śmidowicza 49.
  12. Wymiennikownia, ul. Kartuska 20b.
  13. Centrum Aktywności Seniora, ul. 3 Maja 27.
  14. Szkoła Podstawowa nr 34 z Oddziałami Integracyjnymi w Gdyni im. Leonida Teligi, ul. Cylkowskiego 5.

 
Ubrania Do Oddania wprowadzą jak największą ilość pozyskanej odzieży do drugiego obiegu, a za każdy kilogram rzeczy przekażą 1 zł wskazanym wyżej organizacjom.

Dla:

  • Fundacji Niebieski Szlak – zbiórka prowadzona jest w SP 34 oraz w Wymiennikowni;
  • Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Koło w Gdyni – zbiórka prowadzona jest w CN Experyment;
  • Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Oddz. Rejonowy w Gdyni – zbiórka prowadzona jest w Centrum Aktywności Seniora;
  • Schroniska Ciapkowo (OTOZ Animals) – zbiórka prowadzona jest w Przystaniach;
  • Fundacji Gdyński Most Nadziei – zbiórka prowadzona jest w 6 filiach Biblioteki oraz w Gdyńskim Centrum Kultury.
– Pilotaż kampanii, podczas którego zebrano blisko 10 ton tekstyliów, z czego ok. 93% zostało wprowadzonych do drugiego obiegu, pokazuje jak wielkie zasoby mamy w swoich szafach i jakie znaczenie ma gospodarka cyrkularna. Mamy świadomość, że branża tekstylna ma wielki wpływ na środowisko – zarówno na etapie produkcji, jak i radzenia sobie z nadmiarem zasobów, uznawanych przez niektórych za odpady. Dlatego kampania organizowana wspólnie z marką Ubrania do oddania pozwala na pozostawienie jak największej ilości rzeczy w dalszym użyciu, zwiększanie świadomości mieszkańców na temat branży mody i jednocześnie wsparcie gdyńskich organizacji pozarządowych dzięki zebranym tekstyliom. Zachęcam do przeglądania szaf, dzielenia się tym, co nam niepotrzebne, a także korzystania z mody drugoobiegowej – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

 
Marka Ubrania Do Oddania od 2018 roku redefiniuje pojęcie drugiego obiegu na rynku tekstylnym. Przekazała już ponad 1,3 miliona złotych do organizacji pożytku publicznego, przeprowadziła ponad 600 kampanii charytatywnych, stworzyła sieć sklepów „Butik Cyrkularny” i „UDO Second Hand” dostępnych w najlepszych galeriach handlowych oraz współpracuje z Komisją Europejską w zakresie strategii UE na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych w obiegu zamkniętym.
 
Współpraca z marką Ubrania Do Oddania świetnie wpisuje się w działania „Gdynia w klimacie” – programu, który rozwijany jest od blisko roku, a skupia się na szeroko pojętej edukacji mieszkańców, angażowania ich w działania zmniejszające konsumpcję oraz promujące postawę ekologiczną rozumianą m.in. jako rozsądne korzystanie z zasobów i podejmowanie decyzji z myślą o ich wpływie na naszą planetę.

fot. gdynia.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda