mobile

Wiecha na pirsie zachodnim. Port Lotniczy Gdańsk rozbudowuje terminal pasażerski T2

Budowa pirsu, który będzie przedłużeniem terminalu pasażerskiego T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy, idzie zgodnie z planem. Na początku grudnia br. na obiekcie zawisła tradycyjna wiecha, pod koniec przyszłego roku pirs powinien być już gotowy.

inf. prasowa
Wiecha na pirsie zachodnim. Port Lotniczy Gdańsk rozbudowuje terminal pasażerski T2

Pirs będzie przedłużeniem istniejącego terminalu pasażerskiego T2 w kierunku zachodnim. Prace przy inwestycji Portu Lotniczego Gdańsk prowadzi Korporacja Budowlana DORACO. Zaczęły się jesienią 2019 roku, a mają zakończyć w IV kwartale 2021 roku.

Z powodu pandemii i związanych z nią ograniczeń, w małym gronie i bez udziału gości, budowniczowie pirsu zawiesili kilka dni temu tradycyjną wiechę symbolizującą zakończenie budowy najwyższego punktu obiektu.

 

Budowniczowie z realizującej inwestycję Korporacji Budowlanej DORACO zawiesili już wiechę na budynku pirsu - oznacza to, że obiekt osiągnął już docelową wysokość / grudzień 2020

Budowniczowie z realizującej inwestycję Korporacji Budowlanej DORACO zawiesili już wiechę na budynku pirsu - oznacza to, że obiekt osiągnął już docelową wysokość / grudzień 2020
Fot. DORACO

 

- Rozbudowujemy terminal po to, by w przyszłości obsłużyć naszych pasażerów, którzy niewątpliwie do nas wrócą w perspektywie roku lub dwóch - mówi Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Nasze miasta i nasz region będą się rozwijać bez względu na to, kiedy zakończy się pandemia koronawirusa. Konieczna jest infrastruktura, przygotowana do obsługi tych rosnących i rozwijających się miast. Taką infrastrukturą jest lotnisko, a najważniejsze w nim miejsce to terminal pasażerski. Nie należy obawiać się tych czasów, w których żyjemy, należy patrzeć w przyszłość i wierzyć w to, że za chwilę wrócimy do normalności. Budowa pirsu przebiega rewelacyjnie, bo terminowo. Mieścimy się też w kosztach, które sobie założyliśmy. W trakcie szalejącej pandemii to, co nam bardzo dobrze wychodzi, to jest właśnie ta inwestycja. 

- Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa wszystkie działania realizowane są planowo. Obiekt osiągnął właściwą wysokość, trwają prace związane z pokryciem dachowym. Przed nami roboty wykończeniowe, wśród których najbardziej widoczne, bo nadające charakter nowemu budynkowi, są prace fasadowe - relacjonuje Karol Zduńczyk prezes zarządu DORACO.

Na budowie pirsu kończy się obecnie montaż dachu. Montowana jest też konstrukcja fasady północnej i południowej budynku. Wewnątrz trwają roboty murarskie i tynkarskie. Wykonywana jest izolacja termiczna w kanale technicznym, montowane kanały wentylacyjne oraz trasy kablowe instalacji elektrycznych i teletechnicznych. Układane są instalacyjne sanitarne. Wykonawca stawia także konstrukcje stalowe szybów windowych i konstrukcje łączące budynek pirsu z zewnętrznymi klatkami, a także stalowe schody wewnętrzne. Wykonywana jest też podbudowa betonowa pod drogi i place, przyległe do obiektu. 

 

Pirs, który będzie przedłużeniem terminalu pasażerskiego T2 na gdańskim lotnisku ma być gotowy w IV kwartale 2021 roku

Pirs, który będzie przedłużeniem terminalu pasażerskiego T2 na gdańskim lotnisku ma być gotowy w IV kwartale 2021 roku
Fot. DORACO

 

Trwa demontaż ściany obecnego terminalu pasażerskiego w miejscu, w którym zostanie połączony z nowym pirsem. W istniejącym terminalu T2 realizowana jest także m.in. przebudowa systemu bagażowego.

W dalszym etapie wykonawca będzie montował szkło w świetlikach dachowych nowego pirsu i na jego fasadzie oraz ruchome schody. Kontynuowane będą też prace przy instalacjach sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych oraz roboty wykończeniowe przy izolacji termicznej, tynkach i posadzkach.

Po zakończeniu rozbudowy terminalu pasażerskiego gdańskie lotnisko zyska prawie 16 tys. mkw. nowej powierzchni (użytkowany obecnie terminal T2 obejmuje powierzchnię ok. 45 tys. mkw.). W nowym pirsie będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, podróżujący do krajów non-Schengen, część nowego obiektu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów z krajów strefy Schengen.


 

Podstawowe zmiany parametrów obsługi pasażerów po wybudowaniu pirsu:

  • centralny punkt kontroli bezpieczeństwa – zwiększenie liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18
  • punkty odprawy paszportowej, odloty – zwiększenie przejść z 6 do 10
  • gate’y odlotowe – zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30
  • punkty odprawy paszportowej, przyloty – zwiększenie przejść z 8 do 12
  • odbiór bagażu – zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9

Warto przypomnieć, że Port Lotniczy Gdańsk realizuje równolegle inwestycję pod nazwą Airport City Gdańsk. W listopadzie br. zawieszono wiechę na pierwszy z siedmiu planowanych w ramach przedsięwzięcia biurowców.

TUTAJ obejrzeć można film dokumentujący dotychczasowy przebieg budowy pirsu.

 

 

 

Źródło: UM Gdańsk

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda