W sopockim MOPS załatwisz sprawę bezpiecznie
Niestety pandemia twa, więc w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo – zarówno klientów, jak i pracowników – sopocki MOPS przygotował specjalne bezpieczne miejsca do spotkań z mieszkańcami.
W przypadku spraw, które wymagają osobistego kontaktu, można skorzystać z Punktu Obsługi Klienta. W każdym budynku zostało wyznaczone specjalne miejsce wyposażone w odpowiednie środki ochrony (płyny do dezynfekcji, maseczki, rękawiczki, osłony z pleksi). Po każdej wizycie klienta stoły oraz krzesła są dezynfekowane. Pomieszczenia są regularnie wietrzone.
Przyjęcia klientów odbywają się z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa oraz zasad sanitarnych obowiązujących podczas epidemii:
- w tym samym czasie przy jednym stanowisku obsługi może przebywać jedna osoba,
- obowiązuje nakaz zasłaniani ust i nosa,
- przy wejściu należy zdezynfekować dłonie,
- podczas rozmowy należy zachować bezpieczną odległość, minimum 2 m,
- zalecany jest wcześniejszy kontakt telefoniczny i umówienie spotkania na konkretną godzinę.
Większość spraw można załatwić telefonicznie lub mailowo. Niezbędne informacje oraz druki wniosków znajdują się na stronie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie.
Wszelkie sygnały o osobach potrzebujących wsparcia można zgłosić do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie, tel. 58 551 17 10 w godz. 7.30-15.30 lub e-mail: mops@mopssopot.pl.
Osoby, które potrzebują wsparcia psychologa, zachęcamy do kontaktu z Punktem Interwencji Kryzysowej MOPS Sopot, tel. 609 680 115, w dni robocze, w godz. 8.00-20.00.
Nadal funkcjonuje projekt „Pomoc sąsiedzka w Sopocie”, który skierowany jest przede wszystkim do osób samotnych starszych, niesamodzielnych potrzebujących pomocy w zrobieniu zakupów, dostarczeniu leków. Zgłoszenia przyjmuje Sopockie Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu, od poniedziałku do czwartku w godz. 9.00-16.00 oraz w piątki w godz. 9.00-15.00 pod nr tel. 729 863 777 lub mailowo: p.szczepanska@wolontariat.sopot.pl.
Źródło: UM Sopot