Uwaga na oszustów wyłudzających pieniądze.
Oszuści kolejny raz próbują wyłudzać pieniądze. Tym razem wykorzystują legendę „na chorego członka rodziny” i dzwonią do starszych osób, podając się za pracownika szpitala lub lekarza. W trakcie rozmowy informują seniora, że jego członek rodziny zachorował i potrzebne są pieniądze na specjalistyczne leki lub szczepionkę. Uwaga, jeżeli zadzwoni osoba, która twierdzi, że musisz zapłacić za leczenie najbliższych, to jak najszybciej zakończ rozmowę i zadzwoń pod numer 112. Wczoraj dwie gdańszczanki straciły w taki sposób prawie 30 tys. zł. i biżuterię wartą 25 tys. zł.
Wczoraj do 91-latki z Oliwy zadzwonił oszust, który podał się za pracownika jednego z gdańskich szpitali. Mężczyzna powiedział pokrzywdzonej, że jej córka jest ciężko chora i może jej pomóc specjalistyczny lek, który nie jest refundowany. Za leczenie trzeba zapłacić, a po pieniądze zgłosi się pracownik szpitala. 91-latka uwierzyła oszustom i przekazała im biżuterię wartą ponad 25 tys. zł.
Także wczoraj po południu doszło do oszustwa w Chełmie. Tym razem lekarz-oszust zadzwonił do 89-leniej gdańszczanki i w podobny sposób przekonał ją, że tylko szczepionka, która nie jest refundowana, uratuje życie jej syna. Pokrzywdzona przekazała oszustom kilkadziesiąt tys. zł.
Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, które uchronią przed staniem się ofiarą takiego oszustwa.
1. Bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.
2. Nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz. Nie ufaj osobom, które telefonicznie podają się za krewnych lub ich przyjaciół.
3. Zawsze potwierdzaj „prośbę o pomoc”, kontaktując się osobiście: wykonaj telefon lub skontaktuj się bezpośrednio.
4. Wszelkie telefoniczne prośby, w tym z zagranicy o pomoc, grożą utratą pieniędzy.
5. Gdy ktoś dzwoni w takiej sprawie i pojawia się jakiekolwiek podejrzenie, że to może być oszustwo, koniecznie powiadom Policję (nr 112)!