Uczniowie kodują i poszerzają horyzonty
Gdyńscy uczniowie nie potrzebują komputera, aby uczyć się kodowania i poszerzać horyzonty. SP nr 12 na Witominie odwiedził polski autorytet w dziedzinie informatyki, prof. dr hab. Maciej Sysło. Trwa tydzień edukacji informatycznej, a dzieci korzystają z kreatywnych pomocy naukowych.
Placówka na Witominie organizuje edukacyjny festiwal „Kodowanie z Dwunastką”. Każdy uczeń ma możliwość nauki informatyki, niekoniecznie z wykorzystaniem komputera. To akcja, która wykorzystuje najbardziej kreatywne pomoce dydaktyczne i przemyca podstawową wiedzę związaną z kodowaniem już dla przedszkolaków, w formie kolorowanek i zabaw.
W klasie pierwszej dzieci poznają język Scratch, w następnych rozwiązują łamigłówki Godziny Kodowania, a w starszych klasach łagodnie przechodzą do poznawania języka Python. Brzmi skomplikowanie? Metodą małych kroków gdyńscy uczniowie przygotowują się do życia w świecie korzystającym z nowoczesnych technologii.
- W Szkole Podstawowej nr 12 na gdyńskim Witominie przez cały tydzień odbywają się zajęcia związane z kodowaniem, ale nie rozumianym przez siedzenie przed komputerem – mówi Jakub Ubych, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic. - To działania, podczas których dzieciaki wykorzystują informatykę do rozwiązywania problemów na różnych przedmiotach, m.in. na języku polskim, również z klasami 0-3, gdzie dzieci przez zabawę uczą się rozwiązań kreatywnych. Dziś przez cały dzień obserwujemy w każdej klasie zajęcia z matami edukacyjnymi, tabletami, komputerami i innymi materiałami edukacyjnymi – wymienia Jakub Ubych.
Termin to nie przypadek – jednocześnie od 9 do 15 grudnia trwa ogólnoświatowa inicjatywa na rzecz kształcenia informatycznego, czyli wspomniana Godzina Kodowania w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej.
Gościem specjalnym gdyńskiej szkoły był prof. dr hab. Maciej M. Sysło – ceniony autorytet naukowy, propagator informatyki i programowania, organizator Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr, inicjator i współorganizator Olimpiady Informatycznej i m.in. członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy MEN.