mobile

Przedstawienia Sopockiego Teatru Tańca

Sopocki Teatr Tańca zaprasza w lutym na dwa spektakle. „7 pieczęć" będzie można zobaczyć na żywo. Bilety już w sprzedaży.

inf. prasowa
Przedstawienia Sopockiego Teatru Tańca

13 i 14 lutego „Dyskretny UROK Picassa" – prezentacja online. Spektakl można obejrzeć na kanałach YT i Fb Sopockiego Teatru Tańca. Dostęp jest nieodpłatny i będzie możliwy od godziny 19.00 13 lutego do godziny 23.30 14 lutego 2021 r. 

Natomiast 20 lutego odbędzie się pierwsza prezentacja na żywo przedstawienia pt. 7 pieczęć". Spektakl będzie można zobaczyć w teatrze, przy al. Mamuszki 2 w Sopocie. Początek o 19.00.

Ze względu na ograniczenia spowodowane pandemię, na widowni teatru będzie mogła zasiąść tylko połowa całkowitej liczby widzów. Obowiązkowe są też maseczki i podpisane oświadczenia o stanie zdrowia, które będą dołączane do biletów. Bilety dostępne tylko w sprzedaży internetowej, na portalu Interticket

 

O spektaklach 

„Dyskretny urok Picassa"
koncept – Jacenty Krawczyk / reżyseria – Jacenty Krawczyk, Joanna Czajkowska / choreografia – Joanna Czajkowska, Jacenty Krawczyk, Kamila Maik, Kalina Porazińska, Joanna Nadrowska, Magdalena Laudańska, Kacper Matuszewski / muzyka – Mariusz Noskowiak / kostiumy – Alicja Gruca
scenografia – Artur Gołdys, Zuza Maik / światła – Mateusz Gierc / wizualizacje – Katarzyna Turowska plakat – Katarzyna Turowska

„Dziewczyna przed lustrem w wykonaniu Czajkowskiej zwraca uwagę na dwa istotne motywy przedstawienia – dłoń i oko, „narzędzia” Mistrza. Praca dłoni i gra spojrzeń budują fundamenty choreografii Krawczyka i Czajkowskiej. Dłoń inicjuje tu taniec, zaznacza poszczególne części ludzkiego ciała, tego samego, które Picasso z takim upodobaniem dekonstruował. W najnowszym przedstawieniu Sopockiego Teatru Tańca ciało, a wraz z nim cały otaczający je (wszech)świat również ulegają swoistej dekonstrukcji, którą każdorazowo finalizuje akt rekonstruowania. Krawczyk i Czajkowska rozkładają niejako choreograficzne konstrukcje na frazy poszczególnych ruchów, z których następnie budują nowe kształty. Te po chwili także ulegają rozłożeniu. I tak aż do przejmującego finału […]”  – Anna Jazgarska „Wszystkie dzieci rodzą się artystami” dla www.teatraly.pl.

Inspiracją dla artystów Sopockiego Teatru Tańca do spektaklu pt. ”Dyskretny urok Picassa” była oczywiście postać Pabla Picassa, ur. w 1881 r. w Maladze, hiszpańskiego malarza, grafika, rzeźbiarza, uznawanego za jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku, genialnego twórcę sztuki nowoczesnej. Jego wszechstronna, niezwykle bogata twórczość jest niekończącą się inspiracją dla artystów z różnych dziedzin sztuki w XX i XXI w. Picasso – twórca nie tylko obrazów, ale także grafik, ceramiki, rzeźb, scenografii, ilustracji, jako przedstawiciel takich prądów w sztuce jak realizm, surrealizm, kubizm dadaizm, jest doskonałą inspiracją do stworzenia żywych obrazów scenicznych w formie interdyscyplinarnego nowoczesnego widowiska, w duchu wielkiego artysty, jego wszechstronnej stylistyki. Wybrane dzieła z różnych okresów, od subtelnej formy, naturalizmu przez kubistyczną deformację, dekonstrukcję, karykaturę, po surrealistyczną abstrakcyjną ekspresję, wyznaczą dla twórców STT formę o zróżnicowanej stylistyce ruchomych obrazów przedstawienia o ponadczasowym charakterze. Choreografia będzie efektem pracy aktorów-tancerzy, wg autorskiej swobodnej interpretacji i koncepcji z pogranicza performance, tańca, kreacji aktorskiej i dramaturgii teatralnej – w duchu surrealistyczno-kubistycznym.

 

7 pieczęć"

Scenariusz, reżyseria (inspirowane dziełami Ingmara Bergmana) – Jacek Krawczyk  / Choreografia, kreacje aktorskie, taniec – Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Grzegorz Sierzputowski, Aleksandra Foltman, Róża Kołoda, Wiktoria Rudnik / Muzyka – Mariusz Noskowiak / Światło – Mateusz Gierc / Wizualizacje – Łukasz Boros / Scenografia – Jacek Krawczyk. Kostiumy – STT / Realizacja filmu – Piotr Czarnecki

Punktem wyjścia realizacji spektaklu jest film Ingmara Bergmana z 1957 r. pt.

„Siódma Pieczęć”. Przełamanie siódmej pieczęci według Apokalipsy św. Jana oznaczało moment, w którym rozpoczyna się czas ostateczny, w którym Bóg oddziela dobro od zła, po czym zsyła na umiłowaną przez siebie ziemię śmierć i zagładę. Bohater – Rycerz powracający z wyprawy krzyżowej, w obliczu apokalipsy, traktuje swoją podróż jako drogę do poznania prawd ostatecznych. Ponieważ życie naokoło wydaje się pozbawione sensu, a Bóg milczy, Rycerz gotów jest zapytać o to spotkaną po drodze postać Śmierci. Śmierć decyduje się podjąć jego wyzwanie i zagrać z nim w szachy, na jednej szali kładąc tajemnicę istnienia, na drugiej – życie Rycerza i jego bliskich. W spektaklu podczas zadumy i refleksji nad partią szachów padną pytania dotyczące istoty życia, istnienia Boga, samotności człowieka, kryzysu wiary, uczuć i więzi miedzy ludzkich. Rycerz prowadzić będzie werbalny oraz ekspresyjno -- ruchowy dyskurs z samym sobą, dotyczący filozoficznych moralnych rozterek, metafizycznej tajemnicy istnienia. Szachownica stanowić będzie alegoryczne medium.

 

 

 

 

 

Źródło: UM Sopot

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda