mobile

Podsumowanie Jarmarku Bożonarodzeniowego

Pełen nowości, na większej przestrzeni, jeszcze bardziej atrakcyjny i oryginalny. Trwający 36 dni, tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Gdańsku przechodzi do historii jako jeden z najlepszych. Poza handlem, możliwością zrobienia świątecznych prezentów, bogatym programem artystycznym i urozmaiconą ofertą gastronomiczną, Jarmark i jego uczestnicy wspólnie dzielą się dobrem. Zebrana podczas trwania Jarmarku kwota ponad 55 tysięcy złotych wesprze działania Fundacji Hospicyjnej z Gdańska.    

Informacja prasowa
Podsumowanie Jarmarku Bożonarodzeniowego

Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy był największy w swojej ponad 20-letniej historii i zajął przestrzeń ok. 8500 mpowierzchni. Świąteczne domki, prócz Targu Węglowego, po raz pierwszy można było spotkać w tunelu pod ul. Okopową, na ulicy Bogusławskiego i Tkackiej, gdzie znajdował się też sklep artystów i rzemieślników, którzy z powodów pandemicznych nie mogli handlować w Zbrojowni.

32 dni programu kulturalnego – 100 wydarzeń

- Cieszymy się, że tegoroczna formuła spodobała się wystawcom i gościom Jarmarku - takie pozytywne sygnały docierają do nas – podsumowuje Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich, organizator Jarmarku Bożonarodzeniowego. - Powiększenie przestrzeni Jarmarku o ulice Bogusławskiego i Tkacką okazało się strzałem w dziesiątkę. Podobnie jak termin rozpoczęcia - o co wnioskowali zresztą sami wystawcy. Praktycznie każdego dnia Jarmarku nasi goście, szczególnie najmłodsi, mogli skorzystać z atrakcyjnego programu. W ciągu 32 dni odbyło się blisko 100 świątecznych wydarzeń. Było wiele radości, magicznych momentów i niezapomnianych chwil. Bo Jarmark Bożonarodzeniowy ma wyjątkowy, świąteczny klimat, który wszystkim otwiera serca – dodaje prezes Bojanowski.

- 19 listopada, jako data rozpoczęcia jarmarku to bardzo dobre rozwiązanie - podkreśla gastronom Artur Piórkowski. - Już od pierwszego weekendu mieliśmy dobry handel, nieco mniejszy ruch zaobserwowaliśmy w ostatnim tygodniu trwania wydarzenia.

Wystawcy w liczbach

  • 121 świątecznych stoisk w domkach, kramach i karczmach,
  • 49 stoisk gastronomicznych z ofertą z 13 kuchni świata,
  • 46 stoisk ze świątecznymi prezentami i dekoracjami
  • 26 stoisk z produktami spożywczymi i regionalnymi przysmakami

Hity Jarmarku Bożonarodzeniowego

Najczęściej kupowane świąteczne upominki:

  • dziadki do orzechów,
  • świece sojowe i zapachowe,
  • miody różne, nalewki,
  • czapki, szale, skarpety, rękawice,
  • pierniki, lizaki świąteczne,
  • stroiki, bombki, ozdoby choinkowe,
  • kubeczki świąteczne.

Premierowe hity Jarmarku Bożonarodzeniowego

3 nowe lokalizacje: Bogusławskiego, Tkacka, Tunel pod ul. Okopową

  • bajkowa scena z tronem św. Mikołaja i magiczną ciuchcią ze scenografią przygotowaną przez Kwiaciarnię „Prosta Forma” – rekord zdjęć robionych przez odwiedzających,
  • świetlisty dach nad głowami na ul. Bogusławskiego,
  • Domek Świętego Mikołaja, a w nim świąteczne, dedykowane upominki,   
  • nowe iluminacje: zegar, tron, 2 kandelabry, bombka,
  • 3 zakątki: Radosny, Mikołaja, Łosia,
  • kierunkowskazy – Dziadki do Orzechów,
  • nowa karuzela wenecka,
  • igloo z atrakcjami,
  • kula śnieżna napędzana rowerem,
  • Brama Adwentowa – otwierana po raz pierwszy przez Żołnierzy Garnizonu,
  • InPost – nowe rozwiązanie bezpłatnej wysyłki towarów dla Wystawców i klientów.

Gastronomiczne hity

Na słono:

  • kiełbasa w bułce: currywurst (bratwurst)
  • placki ziemniaczane
  • grzaniec
  • pierogi
  • pajda

Na słodko:

  • gorąca czekolada
  • owoce w czekoladzie
  • donaty
  • kołacze

Ciekawostki

  • na dekorację zużyto 350 choinek – dzięki uprzejmości Lasów Państwowych,
  • jarmark oświetlało 1100 żarówek,
  • 480 mto powierzchnia świetlistego dachu na ul. Bogusławskiego,
  • podczas otwierania okienek Kalendarza Adwentowego rozdano dzieciom 100 kg. cukierków od fundatora - Zakładu Przemysłu Cukierniczego "Bałtyk",
  • wypito ponad 121 tys. kubeczków grzańca, którego 100 rodzajów alkoholowych i bezalkoholowych sprzedawano na 33 stoiskach,
  • podczas jarmarku i w sklepie online www.sklep.visitgdansk.com sprzedano w sumie 3000 jarmarkowych kubków ceramicznych wytwarzanych na specjalne  zamówienie w małej rodzinnej pracowni ceramiki ozdobnej w Tułowicach.

Fot. UMG 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda