Podczas Jarmarku zebrano ponad 67 tys. na rzecz Fundacji Hospicyjnej
Ogromna kula śnieżna, do której można było wejść z rodziną bądź przyjaciółmi i przy okazji zrobić pamiątkowe zdjęcia (do odebrania także w formie bombki), była jedną z największych atrakcji zakończonego 1 stycznia br. Jarmarku Bożonarodzeniowego w Gdańsku. Okazuje się, że przyniosła ona także bardzo wymierny zysk, z którego skorzystają podopieczni gdańskiego hospicjum.
Śnieżna kula cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem przez cały okres trwania gdańskiego jarmarku. Niezależnie od pogody czy pory dnia, ustawiała się przed nią kilku-, a najczęściej kilkunastoosobowa kolejka. Do środka wchodzili głównie rodzice z dziećmi, dziadkowie z wnukami, ale też grupki młodych osób.
Stała na Targu Węglowym od 23 listopada 2019 r. do 1 stycznia 2020 r. Kula przypominała te małe świąteczne kojarzone z dzieciństwem: pełna była śniegu, choinek i świątecznych ozdób. Była jednak o wiele większa niż dziecięca - miała prawie cztery metry wysokości i podobną szerokość. Dzięki takim rozmiarom mogła wejść do niej cała rodzina czy grupa znajomych. Przygotowała ją Grupa GPEC.
Można było także zakupić mniejszą kulę lub bombkę ze zrobionym chwilę wcześniej zdjęciem z kuli-gigant. Wszystkie środki zebrane w ten sposób trafiły do Fundacji Hospicyjnej.
- Zebraliśmy ponad 67 tysięcy złotych dzięki sprzedaży kul, bombek oraz darowiznom przekazanym do puszek wolontariuszy. Efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania - przyznaje Justyna Ziętek, wiceprezes Fundacji Hospicyjnej. - Każdy zakup kuli, bombki czy zwykły datek, to przepiękny gest dzielenia się dobrem z naszymi podopiecznymi.
Dzięki zebranym środkom sfinansowane zostaną pilne remonty budynku Hospicjum im. Ks. Dutkiewicza w Gdańsku, w tym remont dachu.
GPEC drugi rok z rzędu postanowił uatrakcyjnić gdański jarmark bożonarodzeniowy.
- Rok temu prezentowaliśmy mapping na ścianie Katowni, a w tym - naszą kulę śnieżną. Pomysł ewoluował. Ostatecznie zdecydowaliśmy o organizacji akcji charytatywnej. Zebraliśmy partnerów i dziś mamy wymierny efekt, czyli to, co dla nas ważne w odpowiedzialności społecznej biznesu - podkreśla Marcin Lewandowski, prezes zarządu GPEC.
Do akcji dołączyło Olivia Business Centre w Gdańsku. - Projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu postrzegamy jako naturalną powinność dobrze rozwijającego się przedsięwzięcia. Od lat wspieramy w różnych formach także hospicjum, więc i ta akcja znalazła się w katalogu tych działań - mówi Małgorzata Gwozdz, dyrektor działu HR Olivia Business Centre.
Zeszłorocznemu jarmarkowi bożonarodzeniowemu w Gdańsku przyznano tytuł trzeciego najpiękniejszego wśród świątecznych jarmarków w Europie.
- To dowód na to, że nasz jarmark pięknieje z roku na rok i nie odstaje od najlepszych jarmarków w innych europejskich miastach. Co więcej, co roku zaskakujemy. Tym razem symulatorem lotu sani św. Mikołaja, 5-metrową bramą w kształcie adwentowego kalendarza, czy właśnie kulą śnieżną - wylicza Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich.