Pierwsze pomiary na Oruni za nami
Rozpoczęły się pierwsze pomiary czasu zamknięcia szlabanów na przejeździe kolejowym na Oruni. Odbywają się one na przejeździe u zbiegu ulic Gościnna/Dworcowa/Smętna. Wszystko po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory.
Budowę takich przejazdów reguluje ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie.
Pomiary wykonane zostaną dwukrotnie: po raz pierwszy w dniach 21-22 lipca (wtorek-środa), po raz drugi – we wrześniu. Wykonywać je będą specjaliści z Politechniki Gdańskiej.
Niezależnie od badań ruchu na przejazdach kolejowych Miasto Gdańsk jeszcze w lipcu ogłosi postępowanie na wykonanie studium możliwości budowy trzech wariantów bezkolizyjnego przejazdu na Oruni. Chodzi o wariant budowy Czerwonego Mostu w ujęciu etapowym, tunelu bądź wiaduktu na wysokości Placu Oruńskiego i powiązania na wysokości ul. Bocznej. Poziom projektowania inżynierskiego pozwoli rozwiązać kwestie techniczne poszczególnych wariantów, by dokładniej oszacować koszty inwestycji i porównać z efektami, które da się osiągnąć.
Źródło: UM Gdańsk