Oferty w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej
Trzy oferty wpłynęły w przetargu na wykonanie przejścia i modernizację nawierzchni na wysokości Bramy Wyżynnej. To już kolejna z inwestycji w ramach których m.in. na ulicach Głównego Miasta powstają przejścia dla pieszych. Realizacja zadania ma potrwać 7 miesięcy od daty podpisania umowy.
W środę, 7 kwietnia poznaliśmy oferty w przetargu dotyczącym przywrócenia przejścia naziemnego dla pieszych z dodatkowym przejazdem rowerowym przez ul. Wały Jagiellońskie, na wysokości Bramy Wyżynnej.
Zakres zadania został podzielony na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy budowy przejścia naziemnego, druga remontu fragmentu nawierzchni Wałów Jagiellońskich. Na pierwszy element zadania zarezerwowano w budżecie 1 735 000 zł brutto. Drugą część zamówienia wyceniono na 4 626 000 zł brutto. Łącznie na obie części zadania zarezerwowano środki w wysokości 6 361 000 zł brutto.
Wpłynęły trzy oferty, które są obecnie analizowane:
- EUROVIA POLSKA S.A. - łącznie 5.772.374,77 zł
- Firma Budowlano – Drogowa MTM S.A. – łącznie 5.849.860,00 zł
- WPRD GRAVEL Sp. z o.o. – łącznie 5.999 968,70 zł
Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta, przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ulicy Łąkowej i kolejne na ulicy Chmielnej.
Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. Aby ułatwić dostęp do przejścia przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.
W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy Wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni, przebudowany zostanie umożliwiający „zawrotkę”, pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem prace ruszą w II kwartale i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska