Nowe inwestycje i połączenia gdańskiej komunikacji miejskiej
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku przygotowuje się do rozbudowy sieci komunikacyjnej na południu Gdańska oraz zakupu nowego taboru.
-Ostatnio zwiększyliśmy częstotliwość połączeń tramwajowych w południowych dzielnicach Gdańska. W godzinach szczytowych tramwaje na odcinku od Dworca Głównego PKP/Dworca PKS w kierunku węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska funkcjonują z częstotliwością co 2,5 minuty - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
W ciągu ostatnich kilku lat ułożono torowisko na Chełm, które przedłużono następnie do Łostowic. Dwa lata temu uruchomiono komunikację tramwajową do Piecki-Migowo. Obecnie miasto przygotowuje się do rozbudowy układu komunikacyjnego sieci tramwajowej na południu Gdańska (tzw. Nowa Bulońska Północna będzie przedłużeniem linii na Pieckach-Migowie, otwartej we wrześniu 2015 r.). Trasa ma wynosić 2,8 km. Planowana jest także budowa trasy Nowa Warszawska (dwutorowa linia tramwajowa od al. Havla do projektowanego węzła integracyjnego „Ujeścisko”) oraz Gdańsk Południe-Wrzeszcz (początek- przychodnia SwissMed na ul. Jaśkowa Dolina do al. Grunwaldzkiej).
W 2016 roku Gdańsk kupił 21 autobusów Mercedes-Benz Citaro. EvoBus Polska dostarczyła 9 autobusów (o długości 12m), 9 pojazdów przegubowych oraz 3 minibusy. Pojazdy kosztowały ponad 20 mln zł.
Obecnie we flocie autobusowej znajduje się 243 pojazdów. W ostatnim okresie ogłoszono przetarg na zakup 15 nowych tramwajów, które pojawią się na trasach w połowie 2017 roku. Będą to pojazdy dwukierunkowe, niskopodłogowe z klimatyzacją, defibrylatorami oraz gniazdami USB do ładowania telefonów. W 2007 roku miasto zakupiło 46 składów N8C z Dortmundu, które sukcesywnie były modernizowane i uzupełniane o część niskopodłogową. Nikt do tej pory nie podjął się przebudowy na tak dużą skalę.
Liczba pasażerów komunikacji miejskiej sukcesywnie rośnie. W ostatnim okresie z komunikacji skorzystało 175 416 269 gdańszczan (wzrost o 1%).