mobile

Kompleksowa rozbudowa ul. Admirała Józefa Unruga

Gdynia ogłosiła przetarg na rozbudowę ul. Admirała Józefa Unruga – na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską na Obłużu. 

Informacja prasowa
Kompleksowa rozbudowa ul. Admirała Józefa Unruga
- Dla północnych dzielnic Gdyni jednym z największych wyzwań jest poprawa jakości codziennej komunikacji. Jesteśmy w historycznie najważniejszym momencie – po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego z czego efektów tysiące mieszkańców korzysta każdego dnia, przechodzimy z aktywnością na ul.Admimrała J.Unruga, która nakładem kilkudziesięciu milionów zmieni zarówno znaczący obszar Obłuża, jak i pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów. W tym samym czasie rozpoczynają się kluczowe prace budowlane związane z wiaduktem w ciągu ul. Puckiej, inwestycji najwyższej wagi dla Pogórza – podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.


Zakresem inwestycji objęty zostanie odcinek ulicy Unruga od skrzyżowania z ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską. Ulica będzie miała po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku o nawierzchni bitumicznejmiejscami jezdnia poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu (rejony skrzyżowań – pasy do skrętu w lewo/ prawo). Skrajny prawy pas w każdym kierunku, na odcinkach przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej.
 

– Rozbudowa ul. Unruga ma usprawnić transport i zwiększyć przepustowość na tym newralgicznym odcinku dla dzielnic północnych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. – Cały odcinek zbudujemy od podstaw – od instalacji podziemnych, po przestrzeń związaną z oświetleniem, drogami dla komunikacji, rowerów i aut, chodnika czy przestrzeniami zielonymi. Za kilkanaście miesięcy będziemy podróżować w odmienionej przestrzeni – podsumowuje.


Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej. Po stronie północnej na odcinku Kwiatkowskiego – Cechowa powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych w tym trzy dla osób z niepełnosprawnościami). Natomiast na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej, po stronie północnej powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe. Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
 

– Rejon związany z przebudową to jedna z najbardziej intensywnie wykorzystywanych przestrzeni każdego dnia, przez tysiące osób w drodze do szkoły czy pracy – mówi Elżbieta Sierżęga, wiceprzewodnicząca Rady Miasta Gdyni. – Jednym z priorytetów tego działania jest zwiększenia bezpieczeństwa na i przy przejściach dla pieszych – dodaje.
 

Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga na wlotach północnym i wschodnim pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych. Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów, jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga a następnie wykonania manewru zawracania.

W rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Skrzyżowanie przeniesie ruch pojazdów ciężarowych, które dotychczas poruszały się zjazdem w obrębie przystanku autobusowego w rejonie ul. Kwiatkowskiego. W związku z powyższym dopuszczono zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów. W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.

Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną. Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Robotniczą także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowanie wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej. Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Bosmańską będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska – Unruga zach i Unruga zach – Unruga Wsch). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

– Ulica Unruga to również kluczowa trasa dotarcia do terenów służących polskiej obronności – rozbudowujące się Stocznia Marynarki Wojennej czy Akademia Marynarki Wojennej wraz z portem to niezwykle ważna część naszego miasta mająca znaczenia dla całego regionu, a także kraju. To również miejsce pracy dla tysięcy osób – zarówno służb mundurowych, jak i cywilnych – dodaje radny Jarosław Kłodziński. 
fot.M.Mielewski ZDiZ/gdynia.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda