Kampania Rowerowy Maj zakończona
Dobiegła końca 9. edycja kampanii Rowerowy maj. W tym roku udział w akcji wzięło 41 gmin w Polsce. Dziś, 14 czerwca na boisku szkolnym w SP 50 przedstawiciele zwycięskich szkół i klas odebrali nagrody z rąk Aleksandry Dulkiewicz, prezydent Gdańska
W wyzwaniu uczestniczyli uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce zdobywali punkty. W Gdańsku do zabawy zgłosiło się 206 placówek (116 przedszkoli i 90 szkół podstawowych), czyli aż o 16 więcej niż w ubiegłym roku.
- Bardzo się cieszę, że dzisiaj wyróżnimy najlepszych z najlepszych, uczestników rowerowego maja. Padł kolejny rekord uczestnictwa przedszkoli i szkół, gdzie w tym roku łączna frekwencja wyniosła 55% - mówiła podczas spotkania Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Dodatkowo, ponad 41 miejscowości w całej Polsce bierze udział w akcji, której pomysł zrodził się właśnie w Gdańsku. Pomyślcie też o tym, żeby z rowerów i hulajnóg korzystać częściej by dojeżdżać nimi do szkoły i korzystać na co dzień, nie tylko w trakcie rowerowego maja.
Tylko w Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, klasy i przedszkola walczyło aż 37 993 uczestników. To oznacza, że w zabawie wzięło udział prawie o tysiąc uczestników więcej niż przed rokiem, a frekwencja wyniosła 55%. Uczniowie i nauczyciele odbyli ponad - 946 134 podróży do szkół i przedszkoli! To aż o 15 360 więcej niż w 2022 roku.
Nagrody dla zwycięzców
W tym roku zabawa trwała od 4 do 31 maja. Zasady kampanii były bardzo proste, każdy uczestnik, który w maju dotarł na lekcje na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymywał naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najbardziej aktywnych uczestników klas i placówek czekały atrakcyjne nagrody.
Szczególnie zaangażowanym w zabawę, przyznano nagrody: najbardziej aktywne klasy skorzystają z ciekawych wycieczek, wyjść sportowych, kulturalnych. Wręczono również słodkie upominki ufundowane przez partnerów Rowerowego Maja.
Nowością w tej kampanii jest wyjazd edukacyjny do Bydgoszczy z wizytą studyjną w instalacji odzysku energii z odpadów Pro Natura dla Koordynatorów z trzech najlepszych placówek w każdej kategorii, ufundowany przez Port Czystej Energii oraz wycieczka do serwisu Pendolino w Warszawie dla najlepszej siódmej klasy ufundowana przez firmę Alstom.
Wyniki z podziałem na kategorie:
Kategoria szkół dużych
- SP 92 – 85,4% frekwencji (Zaspa-Młyniec)
- SP 80 – 83,1% frekwencji (Przymorze Wielkie)
- SP 12 – 72,4% frekwencji (Ujeścisko-Łostowice)
Kategoria szkół średnich
- SP 77 – 79,4% frekwencji (Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-1000lecia)
- SP 84 – 77,4% frekwencji (Kokoszki)
- SP 23 – 71,3% frekwencji (Oliwa)
Kategoria szkół małych
- SP 72 – 88,3% frekwencji (Stogi)
- SP 62 – 81,7 % frekwencji (Krakowiec-Górki Zachodnie)
- SP 88 – 78,9% frekwencji (Wyspa Sobieszewska)
Przedszkola
- P 8 – 98 % frekwencji (Kokoszki)
- P 17 – 85 % frekwencji (Strzyża)
- P 13 – 83,2 % frekwencji (Zaspa)
Klasy ze 100% frekwencją
- SP 42: V a (Suchanino)
Najlepsza klasa VII
- SP Morska im. Aleksandra Doby: VII b fot.Piotr Wittman/gdansk.pl