mobile

Kampania Rowerowy Maj zakończona

Dobiegła końca 9. edycja kampanii Rowerowy maj. W tym roku udział w akcji wzięło 41 gmin w Polsce. Dziś, 14 czerwca na boisku szkolnym w SP 50 przedstawiciele zwycięskich szkół i klas odebrali nagrody z rąk Aleksandry Dulkiewicz, prezydent Gdańska

Informacja prasowa
Kampania Rowerowy Maj zakończona

W wyzwaniu uczestniczyli uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce zdobywali punkty. W Gdańsku do zabawy zgłosiło się 206 placówek (116 przedszkoli i 90 szkół podstawowych), czyli aż o 16 więcej niż w ubiegłym roku.  

- Bardzo się cieszę, że dzisiaj wyróżnimy najlepszych z najlepszych, uczestników rowerowego maja. Padł kolejny rekord uczestnictwa przedszkoli i szkół, gdzie w tym roku łączna frekwencja wyniosła 55% - mówiła podczas spotkania Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Dodatkowo, ponad 41 miejscowości w całej Polsce bierze udział w akcji, której pomysł zrodził się właśnie w Gdańsku. Pomyślcie też o tym, żeby z rowerów i hulajnóg korzystać częściej by dojeżdżać nimi do szkoły i korzystać na co dzień, nie tylko w trakcie rowerowego maja.

Tylko w Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, klasy i przedszkola walczyło aż 37 993 uczestników. To oznacza, że w zabawie wzięło udział prawie o tysiąc uczestników więcej niż przed rokiem, a frekwencja wyniosła 55%. Uczniowie i nauczyciele odbyli ponad - 946 134 podróży do szkół i przedszkoli! To aż o 15 360 więcej niż w 2022 roku. 

Nagrody dla zwycięzców 

W tym roku zabawa trwała od 4 do 31 maja. Zasady kampanii były bardzo proste, każdy uczestnik, który w maju dotarł na lekcje na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymywał naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najbardziej aktywnych uczestników klas i placówek czekały atrakcyjne nagrody. 

Szczególnie zaangażowanym w zabawę, przyznano nagrody: najbardziej aktywne klasy skorzystają z ciekawych wycieczek, wyjść sportowych, kulturalnych. Wręczono również słodkie upominki ufundowane przez partnerów Rowerowego Maja. 

Nowością w tej kampanii jest wyjazd edukacyjny do Bydgoszczy z wizytą studyjną w instalacji odzysku energii z odpadów Pro Natura dla Koordynatorów z trzech najlepszych placówek w każdej kategorii, ufundowany przez Port Czystej Energii oraz wycieczka do serwisu Pendolino w Warszawie dla najlepszej siódmej klasy ufundowana przez firmę Alstom. 

Wyniki z podziałem na kategorie: 

Kategoria szkół dużych 

  1. SP 92 – 85,4% frekwencji (Zaspa-Młyniec) 
  2. SP 80 – 83,1% frekwencji (Przymorze Wielkie) 
  3. SP 12 – 72,4% frekwencji (Ujeścisko-Łostowice) 

Kategoria szkół średnich 

  1. SP 77 – 79,4% frekwencji (Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-1000lecia) 
  2. SP 84 – 77,4% frekwencji (Kokoszki) 
  3. SP 23 – 71,3% frekwencji (Oliwa) 

Kategoria szkół małych 

  1. SP 72 – 88,3% frekwencji (Stogi) 
  2. SP 62 – 81,7 % frekwencji (Krakowiec-Górki Zachodnie) 
  3. SP 88 – 78,9% frekwencji (Wyspa Sobieszewska) 

Przedszkola 

  1. P 8 – 98 % frekwencji (Kokoszki) 
  2. P 17 – 85 % frekwencji (Strzyża) 
  3. P 13 – 83,2 % frekwencji (Zaspa) 

Klasy ze 100% frekwencją 

  1. SP 42: V a (Suchanino)

Najlepsza klasa VII 

  1. SP Morska im. Aleksandra Doby: VII b                                                                                                                                                                                  fot.Piotr Wittman/gdansk.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda