Jak mieszkańcy oceniają Mevo 2.0? Pierwsze doświadczenia z rowerami metropolitalnymi
Nowy System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 cieszy się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców pomorskiej metropolii. Od 13 września, kiedy rozpoczęły się bezpłatne testy, użytkownicy przejechali ponad 14,5 tys. kilometrów nowymi rowerami
Nowe Mevo wyjechały na ulice
W ramach testów zewnętrznych systemu Mevo 2.0, których start nastąpił 13 września, mieszkańcy 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot mogą za pomocą aplikacji mobilnej Mevo bezpłatnie korzystać z nowych rowerów miejskich. W sumie do dyspozycji jest 2100 jednośladów, w tym 1600 z napędem elektrycznym. To połowa docelowej liczby rowerów, które mają być dostępne w systemie.
Prawie 15 tys. przejazdów
System Mevo 2.0 cieszy się dużym zainteresowaniem. W ciągu pierwszych dni testów odnotowano ponad 14,5 tys. wypożyczeń, a średni czas podróży wyniósł ponad 14 minut. Jednak nie obyło się bez problemów. Hiszpański operator – City Bike Global – musi poprawić kwestie logistyczne, takie jak relokacja i ładowanie rowerów. Pojawiły się też uwagi dotyczące monitoringu dostępności rowerów. Władze samorządowe i OMGGS-u są w stałym kontakcie z operatorem i przekazują mu sugestie i zastrzeżenia. Podkreślają też, że odbiór systemu i wypłata środków będą uzależnione od spełnienia wszystkich warunków i sprawności działania systemu.
Niektóre rowery już przeżyły ciekawe historie
Niestety, nie wszyscy użytkownicy korzystają z rowerów w odpowiedni sposób. Zdarzają się przypadki jazdy w koszyku, przewożenia kilku osób na jednym rowerze czy niszczenia jednośladów. Przypominamy, że takie zachowania są niezgodne z regulaminem i przepisami i mogą skutkować blokadą konta. Przypominamy również, że osoby niepełnoletnie (od 14 do 18 lat) mogą korzystać z Mevo tylko za zgodą opiekuna prawnego i z kartą rowerową.
fot. gdansk.pl/Zygmunt Gołąb