mobile

Intensywne prace przy budowie przejścia naziemnego na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego

W sierpniu powinno być gotowe kolejne w naszym mieście przejście naziemne, ułatwiające przedostanie się z jednej strony ulicy na drugą osobom starszym czy niepełnosprawnym, a także rodzicom z wózkami dziecięcymi, podążającym w stronę Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Przed dwoma miesiącami naziemne przejście oficjalnie otwarto w Śródmieściu, a kolejne już planowane jest na Zaspie.

Informacja prasowa
Intensywne prace przy budowie przejścia naziemnego na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego

Wygodne przejście dla osób udających się do lekarza

Na al. Zwycięstwa, na wysokości budynków Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, w sąsiedztwie ul. Marii Skłodowskiej-Curie, trwa obecnie budowa wyniesionego przejścia dla pieszych, właśnie od strony GUMedu. W ostatnim czasie ułożono podbudowy pod przyszły przejazd rowerowy i przejście przez torowisko. Położono także okablowanie sygnalizacji świetlnej. Wszystkie zaplanowane prace powinny zakończyć się w sierpniu br.

Inwestycję realizuje firma WPRD GRAVEL Sp. z o.o. Koszt budowy przejścia wyniesie blisko 3,2 mln złotych. W ramach zaplanowanych prac wybudowane zostanie przejście naziemne i przejazd dla rowerów z sygnalizacją świetlną przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny, w pobliżu przystanku tramwajowego „Uniwersytet Medyczny”. Inwestycja zakłada także przebudowę peronów tramwajowych, chodnika i trakcji tramwajowej. Nowe przejście zostanie także oświetlone, a w jego pobliżu zostanie nasadzony nowy trawnik.

Dotychczas piesi udający się do GUM-edu bądź UCK od strony przystanków tramwajowych musieli korzystać z przejścia podziemnego (bez windy), albo przespacerować się w kierunku najbliższego przejścia dla pieszych, oddalonego o prawie 400 metrów - co dla zdrowego człowieka jest nieznaczną odległością, ale dla starszego lub chorego może być dystansem wręcz nie do przebycia.

Prace budowlane na al. Zwycięstwa powinny zakończyć się w sierpniu br.

Prace budowlane na al. Zwycięstwa powinny zakończyć się w sierpniu br.

Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Nowe przejście naziemne na Zaspie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła też przetarg na budowę kolejnego przejścia naziemnego, tym razem w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka, które także będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach tej inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony i odwodniony. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik. Otwarcie ofert w tym przetargu nastąpi w najbliższych dniach.

Naziemne przejście sprawdza się na wysokości Bramy Wyżynnej

W połowie kwietnia br. oficjalnie otwarto przejście naziemne w śródmieściu, na wysokości Bramy Wyżynnej. Nowe przejście umożliwia bezpośrednie wejście na perony tramwajowe, a także na drugą stronę ulicy bez konieczności korzystania ze schodów i tunelu. Sterowane jest sygnalizacją świetlną. W ramach prac przebudowano przystanki tramwajowe kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonano również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowano zatokę autobusową od strony Forum Gdańsk. Przy okazji wyremontowano też nawierzchnię jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został, umożliwiający „zawrotkę”, pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Budowa kolejnego przejścia naziemnego w śródmieściu planowana jest przy dworcu kolejowym, w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central.

Nowe przejście ma ułatwić poruszanie się osobom niepełnosprawnym, starszym i z wózkami dziecięcymi

Nowe przejście ma ułatwić poruszanie się osobom niepełnosprawnym, starszym i z wózkami dziecięcymi

Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Wygodne przemieszczanie się pieszych w miejskich dokumentach

Znaczenie i rola ruchu pieszego ma odzwierciedlenie w dokumentach strategicznych rozwoju Gdańska: Strategia Rozwoju Gdańska 2030 Plus, Program Operacyjny Mobilność i Transport. Bezpieczne ciągi piesze, chodniki o parametrach zapewniających optymalny poziom komfortu, dojścia wyznaczone po możliwie najkrótszej trasie i w otoczeniu zachęcającym do podróży pieszej, mają zasadnicze znaczenie dla tworzenia zrównoważonej mobilności miejskiej. Są jednym z głównych wyznaczników jakości przestrzeni publicznej i jakości życia nas wszystkich.

fot.Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda