mobile

Arka Znaczy Zdrowie: Różowy mecz. Pier(w)si w Gdyni

Październik to Miesiąc Świadomości Raka Piersi, nazywany jest "Różowym Październikiem". - W ramach projektu "Arka Znaczy Zdrowie" nasz Klub dołącza do kampanii, która ma zmobilizować do działania. 20 października, na meczu 13. kolejki Betclic 1 Ligi z Pogonią Siedlce, nasi zawodnicy zagrają w dedykowanych różowych koszulkach. Patronami akcji są między innymi: Narodowy Fundusz Zdrowia, Gdański Uniwersytet Medyczny, Szpitale Pomorskie, Wydział Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, POLMED oraz Energa SA. - przekazał Tomasz Rybiński Rzecznik prasowy Arka Gdynia SA

mat.pras.
Arka Znaczy Zdrowie: Różowy mecz. Pier(w)si w Gdyni

-Chcemy, aby Arka Gdynia postrzegana była nie tylko jako klub piłkarski, ale również projekt prospołeczny, który dzięki rzeszy naszych kibiców jest w stanie dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Chcąc to osiągnąć, tworzymy przedsięwzięcia, które zaspokoją powszechne potrzeby. Jednym z nich jest organizacja działań pod hasłem Arka Znaczy Zdrowie. Mają one na celu promowanie aktywności fizycznej oraz zdrowego stylu życia zarówno wśród młodzieży, jak i dorosłych. Pierwsze efekty można było dostrzec na meczu z Chrobrym Głogów, gdzie zaprezentowaliśmy pokaz gry w walking futbol - powiedział dyrektor operacyjny Klubu Paweł Bień.

Różowy Październik” to globalna kampania. W jej ramach organizowane są wydarzenia, które mają na celu edukację społeczeństwa w zakresie profilaktyki oraz wspieranie osób dotkniętych rakiem piersi. Do akcji dołącza również Arka Gdynia. Jak podkreśla klub - Zorganizujemy wyjątkowe wydarzenie, które ma na celu nie tylko promocję zdrowego stylu życia, ale przede wszystkim zwiększenie świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz wsparcie działań w walce z tą chorobą. 

Z tej okazji 20 października, w domowym meczu w ramach 13. kolejki Betclic 1 Ligi z Pogonią Siedlce, zawodnicy Arki wystąpią w dedykowanych różowych koszulkach podkreślających charakter wydarzenia. 

Projekt został nazwany Pier(w)si #wGdyni. Jak podkreśla Tomasz Rybiński, bo Arka jako pierwszy klub sportowy w Gdyni weźmie czynny udział w akcji, która od lat jest międzynarodową kampanią, a dzień 15 października Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi.

"Naszym celem jest nie tylko rozegranie emocjonującego meczu, ale także stworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń, edukacji na temat znaczenia regularnych badań profilaktycznych oraz wzajemnego wsparcia. Dzięki zaangażowaniu w akcję możemy wspólnie budować społeczność, która aktywnie działa na rzecz poprawy zdrowia publicznego i niesienia pomocy tym, którzy jej potrzebują.

Oprócz samego wydarzenia na boisku, podczas dnia meczowego planujemy szereg aktywności dotyczących badań prewencyjnych. Mając patronat miedzy innymi Narodowego Funduszu Zdrowia, Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, Szpitali Pomorskich, Wydziału Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz firm: POLMED oraz Energa SA, chcemy także podjąć współpracę z innymi instytucjami medycznymi oraz naukowymi, podkreślając przy tym, jak ważna jest obecnie diagnostyka onkologiczna.

Pragniemy serdecznie zaprosić instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, firmy oraz osoby prywatne do aktywnego udziału w tym wydarzeniu. Istnieje wiele możliwości wsparcia naszej inicjatywy, zarówno poprzez bezpośrednie uczestnictwo w meczu, jak i zaangażowanie w jego organizację, sponsorowanie nagród, czy też promocję akcji w swoich środowiskach. Każda forma wsparcia jest niezwykle cenna i przyczyni się do sukcesu, jakim będzie zwiększenie świadomości na temat profilaktyki prozdrowotnej" - przekazał w swoim komunikacie klub. 

Wiemy, iż klub sportowy jest nośnikiem społecznej odpowiedzialności, a na trybunach Stadionu Miejskiego w Gdyni regularnie zasiada tysiące kobiet, zaś przed telewizorami i w naszych mediach społecznościowych obserwuje nas już dziesiątki tysięcy fanek. Mając to na uwadze, jesteśmy przekonani, że aktywne włączenie się w obchody „Różowego Października” przez Arkę Gdynia znacząco wpłynie na popularyzację tej akcji - dyrektor operacyjny Paweł Bień.

 

fot. Arka Gdynia

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda