7,5 mln złotych na torowiska wydane w 1,5 roku
W tym czasie tramwaje wykoleiły się ponad sześćdziesiąt razy.
Ze statystyk, jakie opublikował Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, tramwaje wykoleiły się 35 razy w ubiegłym roku. 12 przypadków to wina torowiska, pozostałe - inne przyczyny, jak śnieg w zwrotnicach czy kolizje drogowe. Natomiast w tym roku doszło do 26 wykolejeń, z czego czterokrotnie z winy torowiska.
Rzeczniczka GZDiZ, Magdalena Kiljan, wymienia, czego dotyczą usterki w torach: - Dotyczą one zużyć eksploatacyjnych infrastruktury torowej, pęknięć szyn i złączy, zużyć bocznych i pionowych szyn, pękania podkładów, zużyć nawierzchni drogowej w torowisku, zużycia rozjazdów i zwrotnic torowych czy deformacji układu torowego.
Znaczna część prac nad naprawą torowisk prowadzona jest w nocy, gdy tramwaje nie kursują, lecz czasami prace muszą być przeprowadzone w ciągu dnia, co wymusza zmianę organizacji ruchu - ostatnio z powodu robót nie kursowany tramwaje na Siedlce i Morenę. Jak mówi Kiljan, zamknięcia są organizowane w weekendy, co też minimalizuje utrudnienia.