„Złota Kampania” nagrodzona
We wtorek wieczorem, 7 listopada, podczas trzeciego warszawskiego przeglądu „Muzeum widzialne” Muzeum Narodowe w Gdańsku otrzymało dwie nagrody za sposoby promocji dzieła „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga. Na realizację tych działań Muzeum otrzymało wsparcie finansowe Miasta Gdańska.
Podczas przeglądu przyznano Muzeum Narodowemu II nagrodę w kategorii Kampanie promocyjno-marketingowe za projekt „Złota Kampania promująca obraz Sąd Ostateczny Hansa Memlinga” oraz III nagrodę w kategorii Identyfikacja muzeum za projekt „Identyfikacja wizualna obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga”.
Warto przypomnieć, że kampanię rozpoczęto 29 czerwca. Została ona podzielona na dwie części: teaserową, zaciekawiającą odbiorców, wzbudzającą zainteresowanie, oraz część wyjaśniającą. Wśród działań związanych z Sądem Ostatecznym gdańszczanie widzieli plakaty wywieszone m.in. na przystankach czy złoty tramwaj, kolorem nawiązujący do dzieła Memlinga. W mediach społecznościowych natomiast pojawiały się wpisy oznaczone hasztagami: #jedenze100 #oneof100 #Memling #SądOstateczny #TheLastJudgement. Kampanię przygotowała firma TOFU Studio.
Działania związane z promocją „Sądu Ostatecznego” będą też kontynuowane w przyszłym roku.
Uroczysta gala wręczenia nagród oraz wernisażu wystawy pokonkursowej odbyła się 7 listopada 2017 roku w Muzeum Plakatu w Wilanowie.
Źródło zdjęcia: http://pomorskie.travel/Odkrywaj-Dziedzictwo_kulturowe-Muzea/216/Muzeum_Narodowe_w_Gdansku