Weź udział w specjalnej ankiecie dla Spójni Gdyni!
Spójnia Gdynia, podobnie jak piłkarskie kluby Lech Poznań oraz Wisła Kraków, przeprowadza badanie opinii swoich kibiców. Każdy sympatyk gdyńskiego klubu może wyrazić swoje zdanie w specjalnej internetowej ankiecie. Badanie w imieniu Klubu przeprowadzi Sport Analytics - niezależna sportowa firma badawcza. Szczegóły badania oraz link do ankiety znajdują się w treści artykułu.
Głównym celem jest poznanie opinii kibiców na temat działalności klubu w zeszłym sezonie. Ankieta ma pomóc w rozwiązaniu najważniejszych problemów i polepszyć jakość relacji z kibicami. Badanie przeprowadzi niezależna sportowa firma badawcza Sport Analytics z Poznania.
Proces badawczy będzie dotyczył następujących aspektów funkcjonowania klubu:
-
frekwencja na meczach Spójni Gdynia,
-
bezpieczeństwo w dniu meczowym,
-
ty jako kibic,
-
usługi i infrastruktura klubu,
-
kontakt kibiców z klubem,
-
sprzedaż biletów.
- Badanie oparte jest na standardach badawczych wykorzystywanych w klubach europejskich. Dotyczyć będzie w zasadzie wszystkich kwestii związanych z komfortem kibica w hali w Gdyni - mówi analityk Paweł Chmielowski. - Zresztą nie tylko, bo w badaniu również znajduje się część otwarta, do wypełnienia z dowolnymi spostrzeżeniami na temat rozwoju Spójni - tłumaczy Chmielowski.
Zgodnie z konwencją statystyczną, usunięte zostaną wartości odstające (przypadkowe i nierealne). Badanie zostanie przeprowadzone na reprezentatywnej grupie kibiców klubu. Dzięki założonej metodologii z 95% pewnością osiągane jest 3% błędu statystycznego. - Struktura populacji znana jest dzięki wcześniejszym badaniom populacji kibiców tak w trakcie uprzednich działań analityczno-statystycznych realizowanych na nasze potrzeby, jak i innych firm badawczych - tłumaczy Paweł Chmielowski.
- Samo narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów zachodnioeuropejskich - mówi dr Marcin Cybulski ze Sport Analytics. – Z założenia badanie powinno być cykliczne. Pierwszy pomiar pomoże klubowi zwrócić uwagę na niektóre aspekty jego działalności. Kolejne zaś będą już oceniały jego pracę. Obserwując badania, np. w piłkarskiej Premier League zauważaliśmy, że cykliczność badań jest kluczem do sukcesu w rozwoju relacji z kibicami - tłumaczy Cybulski.
- Awans do PGNiG Superligi to dopiero pierwszy w krok w naszym długoletnim planie. Chcemy systematycznie zwiększać frekwencję na meczach oraz budować relację z kibicami. Kiedy dostaliśmy propozycję przeprowadzenia badania opinii kibiców od razu na nią przystaliśmy, bo przecież sport to nie tylko wynik sportowy, to przede wszystkim kibice, którzy identyfikują się z klubem - mówi specjalista ds. marketingu sportowego Marcin Lis.
LINK DO ANKIETY: http://spojniakibice.badanie.net