Tunel pod Martwą Wisłą już wiosną?
Dobiegają konca prace budowlane w tunelu pod Martwą Wisłą . Niebawem ruszą pierwsze odbiory, a w kwietniu przejadą nim pierwsze samochody. Przynajmniej w planach.
Dziś oficjalnie zakończono prace przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Realizacja przedsięwzięcia, która rozpoczęła się jesienią 2011 r. kosztowała w sumie 885 mln zł.
Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą, to gigantyczne przedsięwzięcie - jedyne tego rodzaju w Polsce. Dwu-tunelowy fragment Trasy Słowackiego o długości całkowitej 1,4 km będzie przebiegał pod Wisłą na głębokości w swym najniższym miejscu prawie 35 m. Każdy z tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu. Połączony zostanie z drugim tunelem za pomocą siedmiu mini tuneli będących drogami ewakuacyjnymi. Tunel wykonany zostanie metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine). Specjalna maszyna do drążenia tunelu została wykonana w miejscowości Schwanau w Niemczech. Stamtąd, w częściach, drogą morską i lądową przetransportowana została do Gdańska. Jej największe elementy przypłynęły na holenderskim statku Deo Volente w październiku 2012 roku.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży „ Dworzec Drzewny” od strony Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i „Dworzec Wiślany” od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły.
Ostateczny planowany termin to 21 kwietnia.