Przebudowano rondo przy skrzyżowaniu ulic Kartuskiej i Szczęśliwej
Dwupasmowe (dwupasowe) rondo na skrzyżowaniu ulic Kartuskiej
i Szczęśliwej w Gdańsku zostało przekształcone w rondo zbliżone do turbinowego. Takie rozwiązanie pozwoli na upłynnienie ruchu oraz poprawi bezpieczeństwo pieszych i kierowców w tym rejonie.

Rondo turbinowe to takie rondo, na którym potoki ruchu pasa wewnętrznego
i zewnętrznego nie przecinają się. Oznacza to, że kierowcy przed wjazdem na rondo muszą dokonać wyboru odpowiedniego kierunku jazdy, a co za tym idzie właściwego pasa ruchu i poruszać się nim cały czas aż do zjazdu z ronda. Taka organizacja ruchu ma zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.
Pierwsze klasyczne rondo turbinowe w Gdańsku powstało w 2009 roku na skrzyżowaniu ulic Nowatorów i Budowlanych. Obecnie w ciągu dobry korzysta z niego około 30 tysięcy pojazdów. W przeciwieństwie do klasycznych rond turbinowych, na których geometria narzuca prowadzenie ruchu ronda turbinowe można rozpoznać po wyspie centralnej oraz dodatkowym oznakowaniu poziomym.
- Takie rondo powstało właśnie na skrzyżowaniu ulic Kartuskiej i Szczęśliwej – wyjaśnia Robert Krasowski, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Ruch pojazdów jest tu wyznaczony przede wszystkim za pomocą oznakowania poziomego. Kierowca wjeżdżający na rondo z prawego pasa ruchu może pojechać prosto lub w prawo, cały czas trzymając się wyłącznie zewnętrznego pasa ronda. Natomiast kierowca wjeżdżający na rondo z lewego pasa ruchu może wykonać tylko lewoskręt, przy czym dzięki zastosowaniu spiralności toru jazdy zostanie w odpowiednim momencie bezkolizyjnie przekierowany na zewnętrzny pas ruchu na rondzie, prowadzący do wybranego wylotu.
Obecnie w Gdańsku istnieją cztery tak zorganizowane ronda:
- rondo przy Ergo Arenie - skrzyżowanie ulic Droga Zielona, Łokietka, Plac Dwóch Miast i Gospody (powstało w czerwcu 2011 r.)
- rondo na Węźle Marynarki Polskiej – skrzyżowanie ulic Marynarki Polskiej, Uczniowskiej, Wielopole i Alei Maciej Płażyńskiego (powstało w kwietniu 2016 r.)
- rondo Węzeł Ku Ujściu – skrzyżowanie ulic Ku Ujściu i Sucharskiego (powstało w sierpniu 2016 r.; wcześniej było rondem dwupasmowym)
- rondo przy Intelu – skrzyżowanie ulic Słowackiego i „nowa” Słowackiego (powstało we wrześniu 2017 r.; wcześniej było rondem dwupasmowym)
- rondo przy Auchan – skrzyżowanie ulic Szczęśliwej i Kartuskiej (powstało w październiku 2017 r.; wcześniej było rondem dwupasmowym).