Podaj planszę
Nietypowa akcja promująca gry planszowe wystartowała w Gdańsku. Co miesiąc trzy osoby otrzymują egzemplarz wybranej gry oraz „zadanie” by przez miesiąc zagrać w nią przynajmniej z trzema nowymi osobami, a następnie podać ją dalej.
– Akcja inspirowana jest filmem „Podaj dalej” i jest dla mnie osobistym podziękowaniem dla wszystkich, z którymi kiedykolwiek usiadłem nad „planszówką”, z którymi o nich rozmawiałem i którym tłumaczyłem zasady – mówi Łukasz Stanczewski, pomysłodawca akcji. – To właśnie dzięki temu hobby poznałem masę niesamowitych, pozytywnych ludzi. Z którymi spędziłem niezliczoną ilość godzin w „prawdziwym świecie”. Nie przed komputerem, nie na messengerze, nie klikaniu "lubię to" tylko spędzając wspólnie czas i niejednokrotnie śmiejąc się do łez.
Akcja ma swój początek w jednym z bardziej znanych lokalnych pubów dedykowanych graczom – Graciarni, która mieści się niedaleko stacji Gdańsk-Wrzeszcz. Patronuje jej także sklep internetowy aleplanszowki.pl. Pierwszą grą, której zasady zostały wytłumaczone graczom na specjalnie zorganizowanym spotkaniu była Kingdomino. Dziś wszyscy uczestnicy przekazali ją już dalej.
– Graciarnia pokazała mi, że bardzo duża liczba osób jest zainteresowana grami, wielu odstrasza jednak czytanie instrukcji – wyjaśnia Łukasz Stanczewski. – Jednak gdy znajdą się osoby, które chętnie podejmują się tłumaczenia gier, wszystko staje się prostsze.
Aby dołączyć do akcji najlepiej zgłosić się do Graciarni i przekonać obsługę o swojej chęci promowania planszówek. Można też podesłać swoje zgłoszenie mailowo na adres: akcjapodajdalej@gmail.com. Jeżeli nie będzie już gier w danym miesiącu kandydaci zostaną zapisani na listę i otrzymają odpowiednią informację, jak tylko pojawią się nowe tytuły i terminy spotkań, na których będzie tłumaczona gra.
– Feedback, który dostaliśmy od społeczności graczy zmotywował nas także do dalszych działań – podkreśla Łukasz Stanczewski. – Pracujemy nad stroną na której będziemy promować akcję, a na portalu społecznościowym powstaje grupa zrzeszająca osoby biorące udział. Docelowo chcemy także publikować zdjęcia i zamieścić mapę na której będziemy zaznaczać miejsca gdzie dotarła konkretna gra by łatwiej było ją przejąć nowym graczom.
Wsparciem akcji zainteresowanych jest już także kilka wydawnictw, które chcą udostępnić swoje najciekawsze tytuły.
– Uwzględniając, że całość działa dopiero niecały miesiąc zainteresowanie akcją jest naprawdę duże i jestem bardzo zadowolony z tego jak się rozwija – dodaje Łukasz Stanczewski.