Naga sesja fotograficzna w słusznej sprawie
Ruszyła kolejna edycja kampanii edukacyjnej dotyczącej profilaktyki raka piersi "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Podobnie do poprzedniego roku akcja skierowana jest głównie do mężczyzn. Przesłanie jest jasne: każdy mężczyzna powinien aktywnie wspierać swoją ukochaną, by regularnie badała piersi.
Pomysłodawcy gorąco zachęcają do tego, aby mężczyźni zaangażowali się w badanie. Na stronie Fundacji OncoCafe – Razem Lepiej znajdziemy mnóstwo materiałów, które instruują, jak należy poprawnie je wykonać. Trzeba przyznać, że zaprezentowane ćwiczenia są świetne: w mądry sposób, tłumaczą, jak poszukiwać niepokojących nieprawidłowości na ciele kobiety. I to chyba strzał w dziesiątkę!
Koncepcja tegorocznej edycji została oparta na popularnej dyscyplinie sportu zwanej crossfit’em. BreastFit to „nowa dyscyplina sportu”. W czasie treningu mężczyźni badają biust swojej ukochanej. Przebieg prawidłowego badania jest opisany krok po kroku tak, aby każdy mógł go odtworzyć.
Intencją organizatorów kampanii jest inspirowanie do podejmowania tematu systematycznych badań piersi, a przez to dostarczenia kobietom dodatkowej motywacji do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie. Chodzi też o dostarczeni mężczyznom informacji na temat wagi wsparcia dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie.
Zwieńczeniem projektu będzie wydanie kolejnej edycji kalendarza "Power of Community 2018” z udziałem crossfitowców, którzy wsparli kampanię i zadeklarowali, że będą systematycznie uprawiać BreastFit oraz szerzyć zdobytą w ramach akcji wiedzę. Oprócz tego panowie zgodzili się na sesję zdjęciową do kalendarza. Dwunastu najlepszych crossfitowców przyjechało do Zatoki Gdańskiej i w Torpedowni zapozowało nago.
Fot. Jan Górczak