Molo płatne również nocą
Od 25 kwietnia w każdy weekend wejście na molo będzie płatne także w godzinach nocnych. Zwiększy się liczba patroli policyjnych, wymienione zostaną również trzy kamery monitoringu miejskiego.
Po raz pierwszy pomysł z wprowadzeniem płatnych wejść nocnych na molo zrealizowano pod koniec zeszłego sezonu. Od teraz do 21 czerwca w godzinach 23:00-8:00 w każdy weekend (noce z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę) będą obowiązywały bilety nocne. Od 26 czerwca do końca sierpnia płatne wejście zostanie wprowadzone już przez cały tydzień.
Wyjątkami będą długie weekendy. W czasie weekendu majowego płatne wejście obowiązuje już od czwartku 30 kwietnia od godziny 23:00. W długi weekend czerwcowy będziemy musieli płacić od środy 3 czerwca od godziny 23:00.
Cena biletu nocnego to koszt rzędu 5 złotych- obowiązuje jedna stawka dla wszystkich. Cennik wejść na molo w porównaniu do roku ubiegłego nie zmienił się z wyjątkiem biletu rodzinnego. Za bilet 2+2, czyli dwójka dorosłych i dwójka dzieci, będziemy teraz płacić 19 złotych. Nowością będą bilety rodzinne 2+1 (dwoje dorosłych i jedno dziecko) za 18 złotych oraz 2+3 (dwoje dorosłych i trójka dzieci) za 20 złotych.
Bez zmian pozostała cena biletu normalnego (7,50 zł) i ulgowego (4 zł), a także karnet upoważniający do 15 wejść (80 zł – normalny, 40 zł - ulgowy).
Prezydent miasta Jacek Karnowski w celu zwiększenia bezpieczeństwa ma zamiar wprowadzić w okolicach molo częstsze partole policji i straży miejskiej. Ponadto zapowiedział wymianę trzech kamer monitoringu miejskiego przy ulicy Bohaterów Monte Cassino. Przy bramkach na molo spodziewać się trzeba również kontroli pod kątem wnoszenia alkoholu. Pojawią się dwujęzyczne tablice informujące o zakazie spożywania napojów procentowych.
Wzmożona kontrola, dodatkowa ochrona i bilety noce – to zwiększenie bezpieczeństwa jest skutkiem tragicznych wydarzeń z nocy 19 lipca, kiedy to pijany kierowca wjechał samochodem w grupę ludzi znajdujących się na molo, poważnie raniąc 22 osoby.
W tym roku istnieje duża szansa, że sopockie molo powtórzy ubiegłoroczny sukces finansowy. W zeszłym sezonie, jak już pisaliśmy na ramach informatora, Molo pobiło rekord odwiedzin. Sprzedano 750 tys. wejściówek, co pozwoliło na uzyskanie zysku rzędu 4 mln zł. Najwięcej biletów rozeszło się w sierpniu. Oprócz dobrej pogody, zwiedzających przyciągnęły odbywające się wtedy imprezy plenerowe, takie jak Zjazd Gdańszczan czy Air Show.
Zyski ze sprzedaży wejściówek są przekazywane na konserwację i bieżące naprawy. Renowacja pochłonęła w zeszłym roku mniej więcej równowartość zarobionej sumy. Poza sezonem letnim wstęp na molo nadal jest bezpłatny.
Magdalena Bieńkowska