mobile
REKLAMA

Jak poprawić bezpieczeństwo przejazdu na Oruni?

Urząd Miejski w Gdańsku ogłasza postępowanie na koncepcje, a następnie na dokumentacje bezkolizyjnego przejazdu na Oruni. Opracowania mają dotyczyć wariantów przekroczenia torów kolejowych na wysokości ulicy Sandomierskiej. Firmy projektowe ubiegające się o wykonanie opracowania poznamy do końca listopada.

Informacja Prasowa
TAGI
Jak poprawić bezpieczeństwo przejazdu na Oruni?

– Bezpieczeństwo mieszkańców Gdańska jest dla nas najważniejsze i dlatego od wielu lat zabiegamy o bezkolizyjne przejazdy na Oruni – mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej. – Ogłoszenie postępowania na koncepcje, czyli pomysły na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu, to kolejny krok, by realizować postulaty, które zgłaszają nam gdańszczanie – dodaje Dulkiewicz.

Przygotowanie koncepcji to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, a w efekcie realizacji przejazdów bezkolizyjnych na Oruni. O tym, gdzie ostatecznie będą zlokalizowane, i jak będą wyglądały, zadecydują analizy przygotowanych propozycji. Firmy projektowe ubiegające się o wykonanie tego opracowania poznamy 30 listopada tego roku. Kluczowym obszarem, który należy skomunikować bezkolizyjnie, jest rejon ulicy Sandomierskiej. W postępowaniu przygotowane zostaną wielowiariantowe koncepcje, tak aby uczestnicy ruchu drogowego mogli swobodnie poruszać się zarówno w kierunku dzielnicy Chełm czy Oruni Górnej, jak i w stronę Oruni Dolnej czy Olszynki.

Koncepcje będą zakładać powstanie wiaduktu drogowego w rejonach wspomnianej ulicy Sandomierskiej oraz wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej. To pierwszy etap postępowania. Wiadukt kolejowy posiadał będzie pełną skrajnię umożliwiając przejazd służbom ratunkowym. Oba projekty będą ze sobą komplementarne i muszą być realizowane równocześnie.

Budując bezkolizyjne przejazdy w tych miejscach, Miasto wspólnie z PKP rozważa likwidację pozostałych kolizyjnych przejazdów na głównej magistrali (tzn. przejazd w ul. Sandomierskiej, Smętnej oraz Niegowskiej). W zamian powstaną w tych miejscach 3 bezkolizyjne przejścia dla pieszych wraz z doprowadzeniem do przystanków SKM/PKP.

– Ponieważ koncepcja jest punktem wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne – będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Warto również podkreślić, że nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom – mówi Aleksandra Dulkiewicz.

W drugim etapie powstanie dokumentacja projektowa dla wybranej koncepcji i dokumentacja aplikacyjna niezbędna do dalszego należytego przeprowadzenia procesu projektowego.

Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie zgodnie z założeniami, koncepcje poznamy w połowie 2018 r., natomiast dokumentację projektową w 2019 roku.

Ponadto Miasto będzie starać się o uzyskanie dofinansowania w ramach funduszu CEF na budowę wiaduktu, natomiast PKP PLK podejmie starania o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego oraz uzyskanie dofinansowania na jego realizacje w ramach POIiŚ.

 

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda