Gdynia w Chinach
Gdyńska firma VR VISIO, z siedzibą w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym konsekwentnie podbija chiński rynek.
Efekty pracy gdyńskich specjalistów ostatnio mieli okazję podziwiać widzowie kanału należącego do jednej z największych stacji telewizji satelitarnych Chin - TV Hunan. Wizualizacje, stworzone przez gdyńskich projektantów pojawiły się podczas największego w Chinach muzycznego talent show „Super Girl", będącego odpowiednikiem znanego w Polsce programu „Idol".
Wizualizacje powstały przy zastosowaniu techniki Face Mapping. W uproszczeniu polega ona na nanoszeniu dwuwymiarowych projekcji na trójwymiarowy model, jakim w tym wypadku były twarze uczestników programu. Zaprojektowanie nawet krótkiego pokazu wymaga wiedzy z zakresu obsługi programów graficznych 2D, 3D, montażu video i animacji oraz programowania wizualnego.
Face mapping to popularna w Chinach, lecz jeszcze rzadko spotykana w Polsce odmiana video artu. Częściej można u nas obejrzeć pokazy, podczas których animacje nanoszone są na fasady budynków, dzięki czemu pod wpływem iluzji przyjmują nowe kształty i formy. Tymczasem animacje przygotowane przez gdyńskich projektantów, pozwoliły na wirtualną zmianę rysów twarzy uczestniczek biorących udział w programie. Dzięki temu zabiegowi publiczność widziała na scenie dziewczynę z twarzą: robota, gejszy, a nawet tygrysa.
Sam program Super Girl, to jeden z najpopularniejszych talent show w Chinach. Mimo zarzutów o zatruwanie chińskiej młodzieży zachodnią modą, a nawet chwilowe zawieszenie jego emisji przez Telewizję Satelitarną Hunan, program gromadzi przed telewizorami miliony widzów. Transmisja finału programu miała rekordową oglądalność na poziomie 400 mln osób. Nasza firma od początku swojej działalności kładła duży nacisk na współpracę z zagranicznymi klientami. Specyfika tego rynku wymaga długotrwałego budowania relacji. Dzięki konsekwencji nawiązaliśmy dobry kontakt z producentami programu, którzy byli pod dużym wrażeniem naszych prac. Mimo bardzo krótkiego terminu do końca projektu, po namowach klienta postanowiliśmy zebrać wszystkie siły i stworzyć rozwiązanie, które uświetni finał serii „Super Girl" - opowiada Paweł Łaźniak, prezes firmy VR VISIO.
To już kolejny sukces VR VISIO nza chińskim rynku. Gdyńska firma zrealizowała w ostatnim czasie entuzjastycznie przyjętą kampanię reklamową dla producenta amerykańskiej luksusowej marki samochodów Cadillac. 360-stopniowy film VR miał swoją premierę na rynku chińskim podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Szanghaju.
Na co dzień, specjaliści z VR VISIO zajmują się znajdowaniem nowych zastosowań dla technologii Virtual i Augmented Reality.
Źródło: prasowy UM Gdynia