mobile

Bright Side chwali na przykładzie Gdańska efekty usunięcia „irytujących reklam i billboardów”

Popularny serwis internetowy Bright Side przedstawił Polskę jako pozytywny przykład walki z reklamami i billboardami, które szpecą miejską architekturę. Publikację opatrzono zdjęciami budynków m.in. w Gdańsku i Sopocie.

Informacja prasowa
TAGI reklamy
Bright Side chwali na przykładzie Gdańska efekty usunięcia „irytujących reklam i billboardów”

Tekst zaczyna się od stwierdzenia, że każdy z nas napotyka dziennie nawet 10 tys. reklam - co można przyjąć z niedowierzaniem. Takie są jednak wyniki badań naukowców. Reklamy docierają do nas z wszystkich stron: są na naszych telefonach, telewizorach, laptopach, a także już dawno zawładnęły ulicami naszych miast.

„Dlatego Bright Side nie mogło tak po prostu przejść obok inicjatywy polskiego rządu, aby uporządkować ulice miast i chcemy się nią podzielić z naszymi czytelnikami” - stwierdzają autorzy tekstu, z którego czytelnicy dowiadują się, że banery i billboardy były w Polsce jeszcze nie tak dawno problemem. Przez dziesięciolecia nie obowiązywały żadne zasady ani ograniczenia w tej dziedzinie. Każdy mógł reklamować wszystko - w zasadzie jedyny regulator stanowił pieniądz. Ulice polskich miast były usiane pstrokatymi plakatami i znakami marnej jakości, które często zasłaniały unikalną architekturę.

Wszystko zaczęło się zmieniać od 2015 roku, kiedy polski rząd uchwalił ustawę o prawnej ochronie krajobrazu. Billboardy i inne reklamy wielkogabarytowe zostały usunięte z centrów miast, co w efekcie przywróciło im urodę miejskich pejzaży i wyjątkowość architektury.

Autorzy nie ukrywają, że takie rozwiązanie im się podoba. Pokazują przykłady z Gdańska, Sopotu i z Warszawy - choć bez opisu, jakich miejsc to dotyczy. Wszystko na zasadzie porównania zdjęć „PRZED” i „PO”. Wykorzystali fotografie zamieszczone na Facebooku Pogromców Reklamozy. Pokazano m.in. siedzibę Dziennika Bałtyckiego przy Targu Drzewnym i Hotel Szydłowski we Wrzeszczu.

Na zakończenie publikacji, Bright Side przygotowało przykłady pozytywnych efektów, jakie przyniosłoby zastosowania polskiego prawodawstwa w Paryżu, Tokio i Londynie. Wszystko również na zasadzie porównania zdjęć „PRZED” i „PO”.

Bright Side to popularny serwis internetowy, który pokazuje ciekawostki ze świata, dotyczące stylu życia, historii i nauki. Wydawcą jest cypryjska firma TheSoul Publishing - jej największym sukcesem medialnym jest kanał YouTube Bright Side, który posiada obecnie prawie 40 mln subskrypcji i ponad 8 mld wyświetleń.

Fot. Bright Side/Fb Pogromcy Reklamozy

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda