Wykład: Centrum Sztuki Sogetsu i japoński film eksperymentalny
Rok 1970 był punktem zwrotnym w japońskiej sztuce współczesnej i kinematografii.
W tym roku w Osace odbyła się pierwsza azjatycka wystawa światowa Expo, a Japonia odnowiła traktat o bezpieczeństwie z USA, co przyczyniło się do wybuchu masowych protestów i radykalnych akcji, które wstrząsnęły krajem. Odbywająca się w 1968 r. wystawa Fluorescent Chrysanthemum stanowiła doskonałe podsumowanie okresu żywych eksperymentów, którego cezurą stał się przełomowy rok 1970.
O eksperymentach filmowych z tego okresu opowie Julian Ross.
Julian Ross – kurtator Międzynarodowych Festiwali Filmowych w Rotterdamie i Locarno, pracownik naukowy Uniwersytetu w Westminster, doktorat z japońskiego kina rozszerzonego uzyskał na Uniwersytecie w Leeds. Kuratorowane przez niego projekty prezentowane były m.in. w Tate Modern, Art Institute of Chicago, BOZAR Centre for Fine Arts, Yerba Buena Center for the Arts i Tokyo Photographic Art Museum. Był koordynatorem filmowej części wystawy Fluorescent Chrysanthemum Remembered.