mobile
REKLAMA

Wsparcie dla sopockich gastronomików – funkcjonowanie ogródków gastronomicznych oraz sezonowego zagospodarowania plaż

Bezpieczeństwo mieszkańców oraz gości, którzy już teraz odwiedzają Sopot, jest dla nas priorytetem. Dlatego przygotowując się do kolejnych decyzji rządowych dotyczących odmrożenia m.in gastronomii, chcemy stworzyć takie warunki, aby można było bezpiecznie korzystać z oferty gastronomików, m.in. z zachowaniem większych niż normalnie odległości pomiędzy gośćmi.  

inf. prasowa
Wsparcie dla sopockich gastronomików – funkcjonowanie ogródków gastronomicznych oraz sezonowego zagospodarowania plaż

Przedsiębiorca będzie mógł wystąpić o powiększenie metrażu ogródka gastronomicznego lub sezonowego zagospodarowania plaż. W zależności od możliwości zwiększenia metrażu w danej lokalizacji, powierzchnia ogródka gastronomicznego będzie mogła zostać powiększona do 50 proc., a ogródka plażowego nawet do 100 proc. w stosunku do powierzchni z roku ubiegłego.

Co najważniejsze, za zwiększenie metrażu przedsiębiorca zapłaci symbolicznie 1 zł netto za cały przyznany dodatkowo metraż. W przypadku braku możliwości powiększenia ogródka przy lokalu gastronomicznym, co może mieć miejsce np. na dość wąskiej ul. Bohaterów Monte Cassino, przedsiębiorca będzie miał pierwszeństwo w skorzystaniu ze specjalnie przygotowanej oferty działania na terenach zielonych w Sopocie. Oferta ta – przygotowywana przez zarządców terenów we współpracy z sopockimi instytucjami kultury – zostanie przedstawiona w najbliższych dniach.

Mamy nadzieję, iż te możliwości pozwolą przedsiębiorcom na świadczenie usług w jak najszerszym zakresie, ale z zachowaniem wszelkich wymaganych środków bezpieczeństwa – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu.

Sopocka Organizacja Turystyczna przygotowała również tzw. kodeks dobrych praktyk dla branży gastronomicznej.

Wiemy, że sopockie restauracje i kawiarnie przygotowują się do ponownego otwarcia i w większości same wyznaczają sobie wysokie standardy działania. Mamy jednak nadzieję, iż stworzony kodeks dobrych praktyk będzie przydatny wielu podmiotom z branży gastronomicznej w tworzeniu indywidualnych regulaminów, które pozwolą wszystkim bez obawy korzystać z usług gastronomicznych – mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.

 

 

 

 

Źródło: UM Sopot

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda