Wideoinfolinia dla osób niesłyszących
Uruchomiona została wideoinfolinia dla osób głuchych, które potrzebują informacji w związku z epidemią koronawirusa. Narzędzie działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wszystko po to, by osoby niesłyszące, na równi z pozostałymi obywatelami, miały stały dostęp do wsparcia i pomocy medycznej. O takie rozwiązanie wnioskowała m.in. Unia Metropolii Polskich.
Jak działa infolinia
Infolinię będzie obsługiwał Polski Związek Głuchych. W akcję zaangażowani są tłumacze polskiego języka migowego z całej Polski, którzy pracują w systemie zmianowym na smartphonach lub laptopach z dostępem do Internetu.
Osoba niesłysząca może zadzwonić na infolinię i uzyskać informacje na temat koronawirusa oraz sposobu postępowania w przypadku podejrzenia, że może być zarażona. Z infolinii, oprócz osób z wadą słuchu, skorzystają też placówki służby zdrowia, służby ratownictwa medycznego.
Z tłumaczami będzie można się połączyć za pośrednictwem następujących narzędzi:
- komunikator messenger, bezpośrednio ze strony fb koronawiruspjm
- komunikator skype login: Koronawirus-Tłumacz PJM
- komunikator IMO, który umożliwia połączenia na komputerze: nr 609 939 546
- aplikacja tłumacz on-line języka migowego
Wideinfolinia została uruchomiona przez Fundację PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza i Polski Związek Głuchych, przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w ramach Programu Dostępność Plus. Program to kompleksowe ujęcie tematyki dostępności usług dla osób z niepełnosprawnościami w Polsce. Jego celem jest zapewnienie swobodnego dostępu do dóbr, usług oraz możliwości udziału w życiu społecznym i publicznym osób o szczególnych potrzebach. W zamierzeniu działania w ramach Dostępności Plus realizowane są w szerokim partnerstwie z samorządami, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi i środowiskiem osób z niepełnosprawnościami oraz seniorami.
Źródło: UM Gdańsk