Śródmieście, Rudniki. Koniec z utrudnieniami w ruchu na estakadzie w ul. Elbląskiej
Fot. Piotr Wittman/www.gdansk.pl
Nowa nawierzchnia ułożona, zniszczone elementy wymienione - wykonawca prac modernizacyjnych na estakadzie znajdującej się w sąsiedztwie Bramy Żuławskiej i targowiska zgłosił zakończenie robót. Przy obiekcie trwają jedynie ostatnie prace porządkowe.
Jakie prace wykonano w ramach remontu?
Wiadukt w ciągu ul. Elbląskiej był już w złym stanie technicznym, dlatego jego remont był niezbędny - każdego dnia korzystają z niego tysiące kierowców.
W ramach inwestycji m.in. rozebrano starą i ułożono nową nawierzchnię, wymieniono dylatacje, wymieniono też, lub naprawiono, poszczególne bariery energochłonne, do tego wyremontowano najazdy na obiekt na odcinku 15 m przed obiektem, wykonano naprawy powierzchniowe ścian murów oporowych i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych.
Jakie prace wykonano w ramach remontu?
Wiadukt w ciągu ul. Elbląskiej był już w złym stanie technicznym, dlatego jego remont był niezbędny - każdego dnia korzystają z niego tysiące kierowców.
W ramach inwestycji m.in. rozebrano starą i ułożono nową nawierzchnię, wymieniono dylatacje, wymieniono też, lub naprawiono, poszczególne bariery energochłonne, do tego wyremontowano najazdy na obiekt na odcinku 15 m przed obiektem, wykonano naprawy powierzchniowe ścian murów oporowych i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych.
ły stan techniczny obiektu
Estakada wymagała interwencji specjalistów. Jezdnia, zwłaszcza na dojazdach do obiektu wskazywała na duże jej zużycie. Była w wielu miejscach zdeformowana, pełna rys, widać było też ubytki mas asfaltowych. Podobnie sytuacja wyglądała na samym wiadukcie - miał on liczne ubytki w nawierzchni, a także koleiny - te widoczne były zwłaszcza na jego łuku. Pilnej wymiany wymagały też inne elementy.
Prace remontowe na estakadzie trwały niecałe cztery miesiące
Fot. Piotr Wittman/www.gdansk.pl
Obiekt powstał w latach 90.
Estakada w ciągu ul. Elbląskiej została zaprojektowana i wykonana w latach 90. - budowę zakończono w 1995 r. Na 19 podporach ułożona jest żelbetowa płyta ciągła, 13-przęsłowa. Składa się ona z trzech sekcji konstrukcyjnych. Długość całkowita obiektu wynosi blisko 274 metry. Szerokość jezdni waha się z kolei od 7 do 7,50 metra.
Wiadukt do rozbiórki
Miasto planuje w najbliższych latach rozebrać całkowicie ten obiekt. Planowana jest też przebudowa całego skrzyżowania ul. Elbląskiej z ul. Długie Ogrody. Ma to związek m.in. metamorfozą, jaką mają przejść Długie Ogrody i dalsza okolica. Póki co, są to na razie plany, bez konkretnych terminów realizacji. Dlatego Miasto zdecydowało się na wykonanie remontu intensywnie użytkowanego wiaduktu.