Sopockie Perły 2023
Od restauracji, hoteli i przestrzeni widowiskowych po produkty, wydarzenia czy inicjatywy społeczne. Różnorodna oferta turystyczna Sopotu sprawia, że rocznie przyjeżdżają tu tysiące turystów. Pragnąc wyłonić i nagrodzić podmioty napędzające potencjał turystyczny miasta, już po raz piąty członkowie Sopockiej Organizacji Turystycznej (SOT) wraz z Kapitułą Konkursową wybiorą laureatów Sopockich Pereł
Nagrody główne w konkursie, 5000 zł do wykorzystania na działania promocyjne, przyznawane będą zwycięzcom, których przedsięwzięcia z zakresu rozwoju turystyki, wpisują się w jedną z następujących kategorii:
- Gościnność – pragniemy wyróżnić podmioty lokalnej branży turystycznej, które konsekwentnie podejmują ogromny wysiłek, zapewniając klientom bezpieczeństwo pobytu i miłą atmosferę, wywołując ogólne pozytywne emocje, by sprawić aby pobyt w Sopocie był niezapomniany;
- Kulinaria – obecnie bardziej niż kiedykolwiek o atrakcyjności danego miejsca świadczy jego bogata oferta gastronomiczna. To ona zachęca turystów do powrotów i pozwala na odkrywanie miasta wieloma zmysłami;
- Wydarzenie – niepowtarzalne, oryginalne i wyróżniające się spośród innych. To kategoria dla wydarzeń lub cyklów wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym, kulturalnym. W tym roku, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznane zostaną dwie nagrody – dla wydarzenia (lub cyklu wydarzeń) do 500 osób oraz dla wydarzenia (lub cyklu wydarzeń) powyżej 500 osób;
- Debiut – nie jest tajemnicą, że jakość i wysoki poziom usług to element wyjściowy dla każdej działalności. Jednak unikalność na tle istniejących już firm i wydarzeń, niestandardowe podejście do promocji oraz widoczne i szybkie efekty nowatorskich działań to coś na czym skupia się ta kategoria. Do zgłoszeń zapraszamy podmioty w szeroko pojmowanej branży turystycznej, np. sklepy, kawiarnie, atrakcje dla dzieci, kolonie lub wydarzenia zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie, będące urozmaiceniem oferty kulturalnej, sportowej lub rozrywkowej miasta w 2023 roku.
Harmonogram konkursu
Zgłoszenia przyjmowane są od 6 listopada 2023 r. do 27 listopada 2023 r.
Zwycięzców poznamy podczas uroczystej Gali Sopockich Pereł w styczniu 2024 r.
Poprzednie edycje
W ubiegłych latach w konkursie udział wzięło prawie 140 podmiotów. Nagrody dla najlepszych przedstawicieli branży turystycznej w Sopocie przyznano w pięciu kategoriach. Docenieni zostali ci, którzy wyróżnili się na tle gościnności czy oferty kulinarnej, ale również przysłużyli się ochronie środowiska, okazali się najbardziej nowatorscy czy przyjaźni dla turystów.
– Duża liczba zgłoszeń do udziału w kolejnych edycjach Sopockich Pereł pokazuje, że konkurs stał się pożądanym wyróżnieniem wśród sopockich przedsiębiorców, którzy kształtując branżę turystyczną kurortu, pragną przyciągać tu coraz więcej gości – przyznaje Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. – Szacunek oraz wyrazy uznania należą się wszystkim uczestnikom. To dzięki ich kreatywności, nieszablonowemu podejściu do biznesu i zyskaniu rosnącej sympatii gości, Sopot jest tak chętnie odwiedzanym miejscem.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT), a głównym partnerem Miasto Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm, które współpracują w celu rozwoju oraz promocji Sopotu jako uzdrowiska i miejsca atrakcyjnego turystycznie. Organizacja działa aktywnie na targach krajowych i zagranicznych, budując długotrwałe relacje z najważniejszymi partnerami biznesowymi.
Opinią ekspercką podzielą się eksperci, pasjonaci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych:
- Marta Chełkowska – dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej,
- Kamil Sadkowski – założyciel K5, autorskiej akademii kulinarnej w Gdyni, w której szkoli kucharzy oraz pasjonatów kulinariów,
- Karol Weber – inspektor i doradca hotelowy, pasjonat podróżowania. Prowadzi autorskiego bloga, na którym dzieli się swoimi przeżyciami, obserwacjami i przemyśleniami jako zawodowy hotelarz,
- Jacek Janowski – wicedyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Wydarzenie zostało objęte Honorowym Patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.
fot.SOT