Gdyńskie murale powodem do dumy
Gdyński festiwal „Traffic Design” został zauważony i doceniony przez Google. W efekcie murale będą udostępnione w ramach internetowego projektu „Instytut Kultury Google” i na stałe wpiszą się do elitarnego grona skarbów światowej kultury.
Stowarzyszenie Traffic Design jest organizatorem corocznego festiwalu promującego sztukę streetartu. Do członków należą między innymi street artowcy, graficy, architekci i wszyscy entuzjaści tego rodzaju twórczości. Prześcigają się oni w artystycznych wizjach na urozmaicenie monochromatycznych ulic Gdyni, tworząc wielkoformatowe murale, które można podziwiać w całym mieście. Artyści zmieniają oblicze elewacji budynków, wpisując się przy tym w klimat i architekturę miejsca.
Serwis wzbogaci się o prace powstałe podczas dwóch ostatnich edycji festiwalu.
„Instytut Kultury Google” rozwija się już od 2011 roku. Powstał w celu promowania zróżnicowanego dziedzictwa kulturowego w internecie, co wiąże się de facto z udostępnianiem go użytkownikom z całego świata. Dzięki niemu każdy zainteresowany może podziwiać między innymi renesansową kolekcję obrazów londyńskiej National Gallery, Bramę Babilonu z muzeum Pergameńskiego w Berlinie, czy też obraz „Straż Nocna" Rembrandta z Rijksmuseum. Wszystkie dzieła wzbogacone są o szczegółowe informacje, komentarze ekspertów, notatki, mapy, przewodniki audio.
Zaistnienie gdyńskich murali w „Instytucie Kultury Google” jest niewątpliwą promocją miasta, która – miejmy nadzieję - ściągnie tu tłumy miłośników i entuzjastów sztuki ulicznej.
Fot. Traffic Design