Znamy oferty na zaprojektowanie przejść pieszych przez tory kolejowe
W przetargu dotyczącym projektu trzech przejść pieszych przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św. Wojciech-Lipce wpłynęły cztery oferty. Najniższa z nich opiewa na niemal 1,3 mln złotych, a na projekt zabezpieczono w budżecie miasta 853 tys. złotych. Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym.
16 kwietnia poznaliśmy oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy trzech bezkolizyjnych przejść pieszych przez tory kolejowe w dzielnicy Orunia-św. Wojciech-Lipce. Wpłynęły cztery oferty:
- Europrojekt Gdańsk S.A. 2 925 794,85
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. 1 672 800,00
- Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek 1 384 980,00
- Optem Sp. z o.o. 1 289 655,00
Oferty są obecnie analizowane.
Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.
Dokumentacja projektowa dotyczyć będzie budowy trzech tuneli z przejściami dla pieszych oraz jednego bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów. Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej. Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcowa/Smętna, a Niegowską. Ponadto projektant ma uwzględnić montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca 2020 roku. Zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”.
Źródło: UM Gdańsk