mobile

Wyspa Sobieszewska. Wiślana Trasa Rowerowa nabiera kształtów - już kładą asfalt

Na Wyspie Sobieszewskiej trwa budowa liczącego 7 kilometrów gdańskiego odcinka Wiślanej Trasy Rowerowej. Najbardziej zaawansowany jest fragment powstający między Świbnem i Przegaliną. Tam brygady budowlane kładą już warstwę asfaltową. Zobacz naszą fotorelację i film z drona.

Informacja prasowa
Wyspa Sobieszewska. Wiślana Trasa Rowerowa nabiera kształtów - już kładą asfalt

W województwie pomorskim znajdują się dwa nowe, choć niezbyt długie odcinki Wiślanej Trasy Rowerowej, które wybudowano w najwyższym standardzie. Biegną po wale Wisły, przez malownicze tereny. Pierwszy znajduje się w Tczewie - ma około 7 km: 3,5 km w kierunku północnym i podobny dystans na południe w stronę Mostu Knybawskiego. Drugi odcinek, oddany do użytku rok temu, przebiega w gminie Cedry Wielkie. To podobnej długości droga biegnąca po wale, po obu stronach Mostu w Kiezmarku.

Na tych drogach, biegnących po zachodnim brzegu rzeki, znajduje się dobrej jakości nawierzchnia asfaltowa. Oprócz tego są też w regionie liczne odcinki poprowadzone po płytach betonowych. Gdański odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej budowany jest w najwyższym możliwym standardzie i niebawem połączy się z systemem dróg w gminie Cedry Wielkie.

W wrześniu 2020 r. podpisano umowę na realizację drogi z firmą WPRD Gravel, która jest wykonawcą inwestycji. Gdański odcinek ma liczyć 7,2 km. Postępy prac możemy obserwować każdego dnia. Teraz najwięcej osób i sprzętu zgromadzonych jest w Przegalinie, gdzie trwa układanie warstwy asfaltowej. Wcześniej położono ją od strony Świbna.

Mimo że oficjalnego zakończenia inwestycji jeszcze nie było – planowana jest na grudzień 2021 r. - to już niecierpliwi, spragnieni spacerów mieszkańcy i rowerzyści testują nową drogę.

Biegnąca między Świbnem a Przegaliną ścieżka rowerowa nie tylko poprawia bezpieczeństwo drogowe w tym miejscu, ale też pozwala na oglądanie wspaniałych nadwiślańskich krajobrazów.

Wraz z wcześniej oddanymi do użytku drogami tworzyć będzie rowerową pętlę niemal dookoła całej Wyspy Sobieszewskiej. To będzie z pewnością mocny turystyczny punkt na mapie Gdańska i duże udogodnienie dla mieszkańców.

Po zakończeniu prac w Przegalinie, drogowcy ruszą w kierunku przystani Błotnik. Widać już miejsce, gdzie połączą się drogi rowerowe Gdańska i gminy Cedry Wielkie. Są już tam ustawione krawężniki i wysypana jest warstwa tłucznia.

Drugie miejsce, w którym spotkają się sąsiedzi znajduje się na wysokości Błotnika, na wale przy Przekopie Wisły. To również dodatkowy kierunek dla rowerowych eskapad. Miejsce ciche i urokliwe przyrodniczo, objęte programem Natura 2000.

Oprócz budowy drogi rowerowej, wykonawca przebuduje oświetlenie uliczne, sieci teletechniczne, studzienki sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej. Koszt budowy gdańskiego odcinka Wiślanej Trasy Rowerowej wyniesie ok. 4,4 mln złotych. Inwestycję w imieniu Miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zadanie jest realizowane w ramach przedsięwzięcia strategicznego, które prowadzi Samorząd Województwa Pomorskiego. Projekt zakłada wybudowanie na terenie województwa pomorskiego dwóch długodystansowych tras rowerowych EuroVelo 10/13 oraz EuroVelo 9/Wiślana Trasa Rowerowa - WTR.

Fot. UM Gdańsk

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda