Wymyśl hasło i promuj Akwarium Gdyńskie
Zbliża się Tydzień Misji Ogrodów Zoologicznych i Akwariów. Z tej okazji Akwarium Gdyńskie przygotowuje szereg atrakcji. Organizuje też konkurs. Polega on na wymyśleniu hasła, które w oryginalny i ciekawy sposób będzie informować o zasadach zwiedzania, jakie obowiązują w placówce.
Akwarium Gdyńskie po raz trzeci weźmie udział w ogólnopolskim Tygodniu Misji Ogrodów Zoologicznych i Akwariów. To wydarzenie, w ramach którego są prowadzone działania informacyjne i edukacyjne prezentujące rolę tego typu placówek, czyli ochronę i ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt.
W tym roku temat przewodni akcji to „Rekreacja”. Obok hodowli i rozmnażania ginących gatunków oraz edukacji stanowi ona filar działalności zoo. Pracownikom Akwarium Gdyńskiego zależy na mądrej i odpowiedzialnej rekreacji, dlatego chcą zwrócić uwagę na to, jak ważne jest przestrzeganie zasad zwiedzania tego miejsca. Przekłada się to na bezpieczeństwo zwiedzających i zdrowie podopiecznych gdyńskiego akwarium.
Natomiast tegorocznym ambasadorem wydarzenia będzie rekin marmurkowy. W czasie będzie nosić imię i nazwisko: Mariusz Marmurkowski.
Atrakcje specjalne
Kampania potrwa od 6 do 12 marca. Każda osoba, która w tych dniach kupi bilet do Akwarium Gdyńskiego, będzie mogła wziąć udział w grze terenowej, korzystając z własnego smartfona lub iPhona.
W sobotę, 11 marca przypada z kolei Dzień Misji Ogrodów Zoologicznych i Akwariów. Z tej okazji sali kinowej zaplanowano warsztaty „Jak zwierzęta wodne radzą sobie w sytuacjach stresowych?”. Udział w nich jest wliczony w cenę biletu, ale na wydarzenie obowiązują zapisy (formularz zgłoszeniowy wkrótce zostanie udostępniony na stronie Akwarium Gdyńskiego).
Konkurs
Z okazji Tygodnia Misji Ogrodów Zoologicznych i Akwariów ogłoszono także konkurs. Zadaniem uczestników jest stworzenie hasła, które w ciekawy sposób będzie informować i przypominać o zasadach zwiedzania Akwarium Gdyńskiego. Do wygrania są trzy zestawy gadżetów oraz książki o tematyce przyrodniczej.
Zainteresowani mogą puścić wodze fantazji i przygotować wierszyk, złotą myśl lub zaprezentować hasło, używając innej krótkiej formy literackiej. Propozycje mogą dotyczyć np. tego, żeby nie robić zdjęć zwierzętom, korzystając z lampy błyskowej, nie wkładać rąk do wody, nie dokarmiać zwierząt czy nie przychodzić przez barierki.
Konkurs trwa do 3 marca do północy. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: konkursyakwarium@mir.gdynia.pl. W treści wiadomości trzeba podać imię i nazwisko osoby pełnoletniej, która przystępuje do konkursu, numer telefonu, adres e-mail, hasło konkursowe oraz zgodę uczestnika w formie skanu lub zdjęcia(załączniki nr 1 i 2 do regulaminu). Można też zgłosić grupę rodzinną. W tym przypadku w zgłoszeniu trzeba dodatkowo umieścić dopisek „Grupa rodzinna”, a także podać liczbę liczbę i imiona członków grupy.
Uwaga: podpisany oryginał zgody (załączniki nr 1 i 2 regulaminu konkursu) trzeba do 9 marca przesłać pocztą na adres:
Akwarium Gdyńskie MIR-PIB
Centrum Edukacji
al. Jana Pawła II, 81-345 Gdyni z dopiskiem „Konkurs na hasło TMOZiA 2023”.
Ogłoszenie wyników zaplanowano 11 marca w mediach społecznościowych Akwarium Gdyńskiego.
Szczegółowe informacje oraz regulamin wraz z załącznikami można znaleźć na stronie internetowej Akwarium Gdyńskiego.
fot. gdynia.pl