Traffic Design na salonach. Z Gdyni do Vogue’a
Otwierasz nowy numer polskiego Vogue’a, a tam… designerzy z Gdyni! Na łamach jednego z najbardziej prestiżowych modowo-lifestyle’owych tytułów historię działalności stowarzyszenia Traffic Design opisała Basia Czyżewska. Krótką opowieść o projektach rodem z Gdyni można znaleźć w najnowszym numerze magazynu pod hasłem „Jak naprawić miasto”.
„Przecieramy oczy, Traffic Design w Vogue Polska” – piszą w mediach społecznościowych bohaterowie tekstu Basi Czyżewskiej. Są dumni, bo mają ku temu słuszny powód – znaleźli się w najnowszym wydaniu polskiej edycji magazynu, który jest znany niemal na całym świecie. Dla każdego projektanta, nie tylko modowego, publikacja w Vogue'u to zawsze pewnego rodzaju prestiż i docenienie marki. Artykuł na stronie Vogue.pl można znaleźć pod tym linkiem.
Tekst poświęcony gdyńskiemu stowarzyszeniu to szybki przegląd ich twórczości na ulicach miast – nie tylko Gdyni, bo każdy, kto śledzi poczynania gdyńskich designerów, wie, że swoimi projektami wzbogacali do tej pory także miejskie przestrzenie m.in. w Warszawie, Elblągu czy Gdańsku. W każdym razie historia zaczyna się w Gdyni, od wizualnej metamorfozy rodzinnej lodziarni Kwaśniaków, która stanęła na nogi.
„(..) Nieformalnie, grupa zapaleńców walczy o estetykę miasta – nowoczesną, ale wrażliwą na to, co minione” – charakteryzuje członków stowarzyszenia Traffic Design autorka tekstu opublikowanego w polskim Vogue'u, Barbara Czyżewska. I właśnie od strony tego, co udało się zmienić z poszanowaniem miejscowej tradycji i kultury, dziennikarka przedstawia lokalnych projektantów.
- Staramy się patrzeć na przestrzeń holistyczne. Stworzyć przyjazne miasto z estetycznym krajobrazem i funkcjonalną architekturą, również tą w małej skali – mówi w wypowiedzi dla polskiej edycji Vogue'a Monika Domańska z Traffic Design.
Wśród zdjęć, które ilustrują twórczość gdyńskiego stowarzyszenia na łamach Vogue'a, znalazły się m.in. kadry z kilkoma gdyńskimi muralami, szyldem żłobka „Niezapominajka”, widniejącym na ścianie szpitala w Śródmieściu neonem „Zdrowia przede wszystkim” czy serią szyldów zaprojektowanych dla małych sklepów i zakładów rzemieślniczych.
Sam magazyn Vogue Polska pojawił się na krajowym rynku dopiero w lutym 2018 roku, jego amerykański pierwowzór istnieje natomiast już od końcówki XIX wieku. Obecnie miesięcznik ukazuje się w kilkudziesięciu lokalnych wersjach w różnych krajach i cieszy się na całym świecie opinią jednego z najbardziej rozpoznawalnych oraz najbardziej prestiżowych periodyków zajmujących się tematami związanymi głównie z modą i lifestyle’em. Także polska edycja cieszy się sporą popularnością – jej profil na Instagramie obserwuje niemal 300 tysięcy osób.
Fot. Traffic Design