mobile

Śródmieście. W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej, a przy dworcu PKP - w przyszłym roku

Trwają ostatnie ustalenia co do przebiegu prac budowlanych na jednej z najbardziej newralgicznych ulic w tej części Gdańska, ul. Wały Jagiellońskie. Na wysokości zabytkowej Bramy Wyżynnej powstanie bowiem naziemne przejście dla pieszych. W związku z tym Miasto zdecydowało, by na przyszły rok przesunąć budowę kolejnego takiego przejścia, które ma powstać na wysokości dworca kolejowego Gdańsk Główny.

Informacja prasowa
Śródmieście. W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej, a przy dworcu PKP - w przyszłym roku

Inwestycja pomiędzy Bramą Wyżynną a centrum handlowo-usługowym Forum Gdańsk rozpocznie się w lipcu br. Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. W ramach prac przebudowane zostaną m.in. przystanki tramwajowe, kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana zostanie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni, przebudowany zostanie umożliwiający „zawrotkę”, pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Budowa kolejnego przejścia naziemnego planowana jest przy dworcu kolejowym, w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central. By nie dopuścić do prawdopodobnego paraliżu komunikacyjnego w tej części Gdańska, Miasto zdecydowało o przesunięciu tej inwestycji na przyszły rok.

- Obecnie jesteśmy na etapie pozyskiwania decyzji administracyjnych umożliwiających realizację inwestycji. Ogłoszenie przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Dworca Głównego planowane jest pod koniec 2021 r., tak aby realizacja prac budowlanych mogła przebiegać w 2022 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Przypomnijmy: szerokość tego przejścia dla pieszych wyniesie 8 m wraz z przejazdem rowerowym o szerokości 2 m. Wydłużone zostaną istniejące perony tramwajowe o 25 m, dzięki czemu długość peronu wyniesie aż 120 m dla każdego kierunku. Zbudowane zostaną też wiaty na peronach tramwajowych o długości ok. 150 m. Zaplanowano także budowę 5 miejsc postojowych Kiss&Ride o wymiarach 2,5m x 5 m, miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5mx5 m (4szt.) oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6mx6 m w drodze dojazdowej. Te powstaną na jezdni od strony hotelu Scandic.

Projekt ten będzie realizowany w ramach programu: „Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska”

Inwestycja otrzymała dofinansowanie unijne i będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, Osi Priorytetowej 9 Mobilność, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda