mobile

Reklamy w mieście: wyciszać, ale nie zakazywać

1892 osoby wypełniły internetową ankietę krajobrazową. Jej wyniki posłużą Plastykowi Miasta, do stworzenia zasad uchwały krajobrazowej w Gdyni. W czwartek 28 kwietnia w InfoBoksie odbyły się warsztaty. Udział w nich wzięli przedstawiciele miasta, właściciele kamienic, pracownicy firm reklamowych a także wylosowani mieszkańcy, którzy wypełnili ankietę w Internecie.

TAGI
Reklamy w mieście: wyciszać, ale nie zakazywać

Zanim ponad 60-cio osobowa grupa zabrała się do pracy, polegającej na przedyskutowaniu zadanych tematów, zaprezentowane zostały szczegółowe wyniki internetowego badania. Przygotowane przez StructView narzędzie pozwoliło precyzyjnie wskazać użytkownikom, te elementy, które ich zdaniem wywołują chaos wizualny. Oceniane były m.in. słupki drogowe, rodzaj kostki na chodniku oraz szyldy, a także reklamy w witrynach. Największą niechęć budziły niedbale zawieszone płachty. Na płotach, elewacjach, czy w oknach. Co ciekawe, wśród wszystkich oceniających aż 56% stanowili mężczyźni. Największym zaangażowaniem wykazali się mieszkańcy Śródmieścia i Wzgórza Św. Maksymiliana. 

 

DZIELNICE - liczba wypełnionych ankiet

Babie Doły 15

Chwarzno 51

Chylonia 80

Cisowa 40

Dąbrowa 94

Demptowo 10

Działki Leśne 102

Gdynia Port 6

Grabówek 83

Kamienna Góra 45

Karwiny 71

Leszczynki 24

Mały Kack 60

Obłuże 72

Oksywie 65

Orłowo 73

Pogórze 84

Pustki Cisowskie 34

Redłowo 81

Śródmieście 212

Wiczlino 39

Wielki Kack 77

Witomino 97

Wzgórze św. Maksymiliana 139

W trakcie  spotkania dominowała opinia, że wyciszenie reklamowe w określonej strefie miasta jest koniecznością, reklamy systemowe (jak duże bilboardy) nie są aż tak wielkim problemem w porównaniu do przyczep z reklamami, nielegalnie wieszanymi banerami czy plakatami. Elementy małej architektury, jak ławki, kosze lub stojaki rowerowe stylistycznie powinny być jednolite, ale w ramach dzielnic, a nie całego miasta. Zdaniem dyskutujących, nowoczesne ławki nie będą pasować do klimatu na przykład Kamiennej Góry czy Orłowa, choć dobrze sprawdzają się na placu Grunwaldzkim.
 
Wyniki wirtualnego badania, a także czwartkowego spotkania, posłużą kierowanemu przez Jacka Piątka zespołowi, do stworzenia wstępnego kierunku działań. Później odbędą się zasadnicze, wymagane przepisami konsultacje z mieszkańcami.  Chcemy działać w innowacyjny sposób. Spotkania z mieszkańcami, sięganie po ich opinię na tym etapie nie jest wymagane przepisami. Jednak chcemy poznać zdanie jak największej grupy, każdej z zainteresowanych stron. Już liczba osób, która na początku kwietnia wypełniła wirtualną ankietę pokazuje, że takich osób jest bardzo dużo. Konsultacje organizowane w największych miastach Polski, nie budzą takiego zainteresowania jak te w Gdyni, z czego osobiście jestem niezwykle zadowolony - podkreśla Jacek Piątek.
 
W najbliższym czasie gotowy będzie raport podsumowujący dotychczasowe działania. Według wstępnych założeń, projekt uchwały krajobrazowej dla naszego miasta, ma trafić do Rady Miasta Gdyni jeszcze w tym roku.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda