Pomorze atrakcyjne w deszczu i słońcu. Aż 9 milionów turystów w rok!
Województwo pomorskie jest dla turystów jednym z najatrakcyjniejszych regionów w Polsce - wynika z raportu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Jesteśmy najchętniej wybieranym regionem na wakacje w Polsce, a zeszłoroczne chłodne i kapryśne lato także nie odstraszyło turystów.
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna opublikowała raport ze swojej działalności w 2017 roku. Wynika z niego, że w ubiegłym roku województwo pomorskie odwiedziło około 9 milionów turystów. Działania promocyjne Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, skupione na wydłużaniu sezonu okazały się trafione.
Pomorze w deszczu też atrakcyjne
Szacuje się, że na niepogodzie najwięcej zyskali restauratorzy, instytucje kultury i obiekty z biletowanym wstępem. Najwięcej gości odwiedziło molo w Sopocie (1,07 mln osób), Europejskie Centrum Solidarności (920 tys. osób) i Muzeum Zamkowe w Malborku (638 tys. osób).
Kilka ostatnich lat to też znaczny wzrost przyjazdów do naszego regionu nie tylko w sezonie letnim. Branża turystyczna na Pomorzu jest dobrze przygotowana na każdą porę roku. Rozbudowują się bazy: noclegowa i gastronomiczna, powstają nowe oferty i atrakcje turystyczne.
- Działamy na wielu polach, a każdy pomysł przyczyniający się do przyjazdu i pobytu turystów, również poza okresem wakacyjnym, jest przez nas rozwijany i wspierany - mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Stąd działania w zakresie turystyki aktywnej, przyrodniczej czy slow life dopełniającej agroturystykę Czyste powietrze to niekwestionowany atut regionu pozwalający skutecznie zwrócić uwagę turystów w sezonie zimowym. Bardzo dobre rezultaty w tym zakresie przyniosła m.in. kampania internetowa pod hasłem „ferie bez smogu". Pomorskie stało się trzecim najchętniej wybieranym województwem w Polsce podczas ferii zimowych.
Niemcy, Brytyjczycy, Skandynawowie
Promocja zagraniczna to od lat jeden z kluczowych obszarów działalności PROT. – Przekłada się to bezpośrednio na wzrost rozpoznawalności marki regionu, a co za tym idzie, stale rosnący ruch przyjazdowy – dodaje dyrektor Chełkowska. W minionym roku gdańskie lotnisko obsłużyło ponad 4,6 mln pasażerów, a z połączeń promowych Stena Line i Polferies skorzystało blisko milion pasażerów.
Wśród turystów zagranicznych dominują Niemcy, Brytyjczycy oraz Skandynawowie. Widać również udział gości z Izraela czy Holandii. Jeszcze dwa lata temu rynek izraelski był praktycznie niezauważalny w statystykach przyjazdowych, aktualnie jest jednym z najszybciej rosnących. Natomiast uruchomienie połączenia lotniczego Amsterdam – Gdańsk stało się jednym z najważniejszych wydarzeń 2017 r.
Obserwowany jest także stały wzrost zainteresowania Gdańskiem i Pomorzem turystów z dalekiej Azji. Nasz region przyciąga zarówno chińskich, jak i japońskich wczasowiczów nie tylko zabytkami, unikalnym bursztynem, ale także wyjątkową przyrodą. Rozpoznawalność całego regionu na arenie międzynarodowej buduje silna marka Gdańska. Stolica województwa pomorskiego znalazła się w pierwszej trójce rekomendowanych miejsc do odwiedzenia w ramach konkursu European Best Destination 2017, deklasując takie miasta, jak Barcelona czy Londyn.
fot. Majówka`2018 na Drodze Królewskiej - Dominik Paszliński/www.gdansk.pl