Pierwsze rowery systemu Mevo 2.0 dotarły już do Trójmiasta
Nie da się ich pomylić z żadnym innym pojazdem! Lśnią nowością, mają charakterystyczną ramę w intensywnym, czerwono-malinowym kolorze oraz eleganckie, czarne wykończenia kierownicy oraz siedzisk. O czym mowa? O rowerach Mevo 2.0, których pierwsza partia dotarła już do Trójmiasta.
W czwartek, 9 lutego, na Pomorze dotarła pierwsza partia fabrycznie nowych, tradycyjnych rowerów systemu Mevo 2.0. Pierwszych 95 jednośladów zmagazynowano w Gdańsku. Tu będą oznaczane logotypami. W ciągu najbliższych kilku tygodni dostarczone zostaną kolejne partie. Łącznie flota Mevo 2.0 będzie liczyła 4099 rowerów. Z tej liczby ponad 3 tysiące to jednoślady z napędem elektrycznym.
Umowę podpisano rok temu
Przypomnijmy, że umowę z nowym wykonawcą Mevo, czyli hiszpańską firmą City Bike Global, podpisano w lutym rok temu w Gdańsku. Operator na początku 2023 roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Według wcześniejszych założeń operator miał w pierwszym okresie wykorzystać rowery dostarczone przez firmę Nextbike (która ze względu na problemy finansowe w innych polskich miastach ogłosiła upadłość i została sprzedana zagranicznym właścicielom). Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się jednak na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą. To zmiana, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Trwają prace nad aplikacją
Równolegle prowadzone są prace nad aplikacją oraz pozostałymi elementami systemu IT, systemami obsługi klienta i serwisu. Na zaawansowanym etapie jest uzgadnianie lokalizacji ponad 50 stacji ładowania baterii, które zamówiono u szwajcarskiego producenta. Kompletowany jest także zespół zarządzający systemem, który zaczął pracę w nowej siedzibie w industrialnej części gdańskiej dzielnicy Młyniska. Widoczna jest już renowacja stacji postojowych oraz montaż małych totemów w nowej odsłonie.
Co ze starymi rowerami?
Rowery z poprzedniej wersji wystawiono na sprzedaż. Ponad 700 sztuk znalazło nowych nabywców, a już wkrótce Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot kolejny przetarg. Część rowerów z poprzedniej wersji systemu zostanie także przekazana urzędnikom z gmin Obszaru Metropolitalnego do wykonywania obowiązków służbowych.
Mevo na ulicach 16 gmin
Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii. Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji:
- w Gdańsku - 2 226 rowerów i 368 stacji,
- w Gdyni - 1 137 rowerów i 144 stacje,
- w Sopocie - 170 rowerów i 28 stacji,
- w Tczewie - 125 rowerów i 28 stacji,
- w Rumi - 79 rowerów i 23 stacje,
- w Pruszczu Gdańskim - 92 rowery i 29 stacji,
- w Redzie - 39 rowerów i 17 stacji,
- w Kartuzach - 60 rowerów i 16 stacji,
- w Pucku - 22 rowery i 14 stacji,
- we Władysławowie - 44 rowery i 20 stacji,
- w Sierakowicach- 15 rowerów i 5 stacji,
- w Żukowie 20 rowerów i 5 stacji,
- w Somoninie 10 rowerów i 2 stacje,
- w Stężycy 10 rowerów i 2 stacje,
- w Kosakowie 30 rowerów i 11 stacji,
- w Kolbudach 20 rowerów i 5 stacji.
Fot. OMGGS/gdynia.pl