Gdynianki wsparciem dla nadbałtyckiego biznesu
Działanie na rzecz start-upów oraz małych i średnich przedsiębiorstw w rejonie Morza Bałtyckiego. To główne zadania międzynarodowego zespołu Creative Broker Network. Do jego składu dołączyły właśnie trzy gdynianki - Paulina Kisiel, Ewa Chudecka i Karolina Cygert z Centrum Designu w Gdyni.
Grupa Creative Broker Network powstała w ramach unijnego projektu Creative Traditional Companies Cooperation. Zespół gromadzi ekspertów z całego obszaru Unii Europejskiej, z naciskiem na kraje nadbałtyckie. W jego skład wchodzą zatem reprezentanci takich krajów jak Polska, Szwecja, Niemcy, Litwa, a także Irlandia czy Hiszpania. Swoich przedstawicieli w gronie ekspertów ma także Gdynia. Do składu Creative Broker Network dołączyły Paulina Kisiel, Ewa Chudecka i Karolina Cygert z Centrum Designu Gdynia, funkcjonującego przy Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia.
- Cieszę się, że Gdynia zasiliła grono ekspertów, zgromadzonych w ramach tego projektu, zwłaszcza że poświęcony jest on sektorom niebieskiej i zielonej gospodarki, jakże ważnej dla naszego miasta. Wspieranie naszych nadbałtyckich sąsiadów, budowanie partnerstwa z nimi i wspólna praca nad rozwojem przedsiębiorczości z pewnością przyniosą korzyści zarówno miastu, jak i całemu regionowi – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
CTCC, czyli Creative Traditional Companies Cooperation, to projekt unijny koncentrujący się na pobudzaniu innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w regionie nadbałtyckim. Jego głównym celem jest rozwój innowacyjności tych firm poprzez współpracę w sektorach związanych z gospodarką morską (niebieski) oraz szeroko pojętymi działaniami proekologicznymi (zielony).
Z kolei Creative Broker Network to wysoko wykwalifikowana kadra specjalistów, działających w metodologii Design Thinking i Design Driven Innovation. Grupa ma za zadanie wspierać start-upy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, które swoją działalnością przyczyniają się do rozwoju regionalnego. Będzie się to odbywać poprzez przeprowadzanie kreatywnego audytu, a także modernizację dotychczasowej wiedzy i doświadczeń w nowe formy innowacyjne.
Członkowie zespołu zyskują miano creative brokerów. Ich zadaniem jest przeprowadzanie firm przez proces innowacji, sprawiając, że stają się one bardziej konkurencyjne na rynku, zrównoważone i gotowe na przyszłe transformacje. Osoby te wspierają firmy w rozwoju oferowanych produktów, świadczonych usług czy we wprowadzaniu nowych modeli biznesowych.
Źródło: UD Gdynia