Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej. Od dziś zmiany w ruchu
Od czwartku, 8 lipca, wprowadzona zostaje zmiana w organizacji ruchu na ul. Łódzkiej, w rejonie skrzyżowania Alei Vaclava Havla z ul. Nową Warszawską. Jest to związane z trwającą budową nowej linii tramwajowej.
Zamknięty dla ruchu zostaje odcinek ul. Łódzkiej od skrzyżowania ul. Nowa Warszawska/Łódzka w stronę ul. Przemyskiej. Dojazd do osiedla "Ujeścisko" zapewniony zostaje tymczasowym łącznikiem utworzonym pomiędzy Al. Havla i ul. Łódzką. Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca listopada 2021 r.
Wprowadzona zmiana jest kolejnym etapem realizacji budowy linii tramwajowej, tzw. Nowa Warszawska. W ramach inwestycji niezbędna jest m.in. przebudowa sieci ciepłowniczej.
Budowa kolejnej linii tramwajowej w Gdańsku rozpoczęła się w pierwszych dniach marca br. od strony al. Havla. W czerwcu ruch kołowy został przekierowany na jezdnię tymczasową. W tym czasie m.in. zerwano starą nawierzchnię na skrzyżowaniu z ul. Nową Warszawską.
W ramach inwestycji zaplanowano budowę około 2-kilometrowego odcinka linii tramwajowej. Wzdłuż trasy powstaną cztery przystanki tramwajowe. Zaplanowano je w pobliżu skrzyżowania z - także planowaną - ul. Unruga, ul. Piotrkowską i al. Havla. Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Realizowany projekt przewiduje również kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano też przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej.
Zgodnie z umową, zakończenie robót powinno nastąpić w listopadzie 2022 roku, co oznacza, że nową linią tramwajową pojedziemy w pierwszym kwartale 2023 roku.
Zakres inwestycji obejmuje także przebudowę fragmentu torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było „wpiąć” nową linię. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową.
Fot. Dominik Paszliński/gdansk.pl