Bezpłatna pomoc prawna dla mieszkańców i turystów w Gdańsku
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku przypomina, że z nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego wraz z mediacją mogą skorzystać nie tylko mieszkanki i mieszkańcy, ale też potrzebujący turyści. To wsparcie jest dostępne dla każdej osoby, której nie stać na odpłatną wizytę u prawnika
Porady udzielane są stacjonarnie w punktach pomocy prawnej w mieście, prowadzonych przez organizacje pozarządowe i Ośrodek. Ich lista adresowa dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej MOPR. Ze wsparcia poza punktem - za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość lub w miejscu zamieszkania - mogą skorzystać potrzebujące osoby z terenu Gdańska ze znaczną niepełnosprawnością ruchową i osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się.
W każdym wypadku obowiązują zapisy na konsultację: w dni powszednie, pod numerem tel.: 58 342 31 88 (w godzinach pracy MOPR), e-mail: mopr-pomocprawna@gdansk.gda.pl. Można się również zarejestrować przez formularz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości. To wygodna i szybka forma umówienia się z prawnikiem, doradcą obywatelskim lub mediatorem. Wybór specjalisty zależy m.in. od tematu i zakresu sprawy.
Turysta w opałach – prawnik doradzi rozwiązanie
Specjalistki i specjaliści nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego wraz z mediacją udzielają konsultacji m.in. dotyczących spraw rodzinnych, mieszkaniowych, podatkowych, ubezpieczenia społecznego czy z zakresu pomocy społecznej. Merytorycznie wspierają osoby zadłużone, które mają np. kłopoty w związku z zawarciem niekorzystnych umów konsumenckich lub zaciągnęły pożyczki i nie są w stanie ich spłacić w ustalonym terminie. Doradzają w sprawach rozwodowych oraz dotyczących opieki nad dziećmi.
Cenne jest też wsparcie mediatorów, zwłaszcza w sytuacjach spornych np. konfliktu pomiędzy sąsiadami czy członkami rodziny. Na fachową poradę m.in. prawnika i doradcy obywatelskiego mogą też liczyć w Gdańsku turyści. To nieodpłatne wsparcie przyda się szczególnie w sytuacjach nagłych, kryzysowych, dotyczących np. zagubienia bagażu, kart płatniczych czy dokumentów. Specjalistki i specjaliści podpowiedzą także m.in. jak i gdzie dochodzić odszkodowania, jeśli doszło do wypadku podczas podróży na wakacje lub organizator wypoczynku nie wywiązuje się z umowy. W razie konieczności wskażą osobie potrzebującej instytucję w Gdańsku, która udzieli konkretnego, adekwatnego wsparcia.
fot.pixabay/MOPR