mobile

40 sztuk w półfinale 14. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej

Wiadomo już, które dzieła zakwalifikowały się do półfinału 14. edycji konkursu o Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną. Spośród 206 zgłoszonych sztuk do drugiego etapu przeszło 40 najlepszych tytułów. O tym, które z nich znajdą się w finale, dowiemy się na przełomie marca i kwietnia.

inf. prasowa
40 sztuk w półfinale 14. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej

Półfinalistów wybrała Komisja Artystyczna Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. W jej skład weszli: Anna Zalewska-Uberman, Mirosław Baran i Wojciech Owczarski. Wyłonili oni 40 tytułów, które powalczą o wejście do finału. Wśród nich znalazły się sztuki finalistów i laureatów poprzednich edycji Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej: Jolanty Janiczak, Jarosława Jakubowskiego, Julii Holewińskiej, Artura Pałygi, Magdaleny Drab, Przemysława Wojcieszka, Pawła Wolaka czy Beniamina Bukowskiego.
 
Sztuki zakwalifikowane do drugiego etapu to: „Aokigahara” Alicji Łukasik, „Alkestis 2.0” autorstwa Agaty Olszewskiej, „Aurora” napisana przez Marka Otwinowskiego, „Banalna historia” Jarosława Jakubowskiego, „Bezpieczne miejsce” autorstwa Piotra Fronia, „Chaszcze” Anki Herbut, „Czarownice” autorstwa Magdaleny Drab, „Czas umierania os” Przemysława Wojcieszka, „Czas zero” autorstwa Łukasza Chotkowskiego, „Czy pan się uważa za artystę? Full track” napisana przez Artura Pałygę, „Drapando, czyli atak zamszałego starucha” Szymona Jachimka, „Droga Marion. Karabiny nie były potrzebne. Opowieści z Mazur” autorstwa Romualda Wiczy-Pokojskiego, „I tak nikt mi nie uwierzy” Jolanty Janiczak, „I want to break free” napisana przez Andrzeja Tietza, „Influencer szuka żony” autorstwa Mai Staśko, „Kasandra” napisana przez Mateusza Górniaka i Annę Mazurek, „Katyń. Teoria barw” Julii Holewińskiej, „Królowa nocy” napisana przez Tomasza Jakuba Motykę, „Mam tylko dwa policzki i nie mam zamiaru bez końca ich nadstawiać” autorstwa Lidii Karbowskiej, „Marienplatz” Beniamina M. Bukowskiego, „Mary, łowczyni skamielin” napisana przez Aleksandrę Zielińską, „Mein Herz brennt/Moje serce płonie” autorstwa Anny Mazurek, „Moje serce. Mój lód” Pawła Wolaka, „Nasz pies ostatnio dziwnie warczy” autorstwa Darii Sobik, „Nuda. (Komedio)dramat w pięciu i pół aktach” napisana przez Sebastiana Brejnaka, „Ogrody” Karola Gromka, „Ósmy // Trzeci” autorstwa Kuby Zubrzyckiego, „Pani za Malutka” napisana przez Michała Kaźmierczaka, „Point de reveries, messieurs!” Wojciecha Antoniego Drożdża, „Powrót Saturna” autorstwa Marty Fortowskiej, „Reggae” napisana przez Marię Kwiecień, „Stanisław Lem vs Philip K. Dick” Mateusza Pakuły, „Szkubaczki” autorstwa Zuzanny Bojdy, „Schwarzcharakterki” Martyny Wawrzyniak, „Tajemnica powierzchni” napisana przez Paulinę Erykę Masę, „Totentanz. Czarna noc, czarna śmierć” autorstwa Ishbel Szatrawskiej, „Wiedźmy. Saga rodzinna” Iwony Kusiak, „Wojaczek. Re-konstrukcja” autorstwa Łukasza Pawłowskiego, „Z premedytacją” napisana przez Radosława Paczochę oraz „Życie intymne Jarosława” Magdy Kupryjanowicz i Michała Kurkowskiego.
 
Teraz Kapituła Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej - Justyna Jaworska, Piotr Dobrowolski, Jacek Kopciński, Grzegorz Niziołek oraz Jerzy Stuhr - wybierze maksymalnie pięć utworów, które znajdą się w finale. Nazwiska finalistów poznamy na przełomie marca i kwietnia.

Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników 14. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej jest planowane 23 maja. Podczas uroczystej gali do rąk zwycięzcy trafi statuetka oraz 50 tysięcy złotych. W tygodniu poprzedzającym wręczenie nagród planowane są czytania sztuk nominowanych do finału konkursu oraz rozmowy z ich autorami, które poprowadzi Łukasz Drewniak.
 
Informacje o wynikach kolejnych etapów konkursu będą publikowane na stronie: www.gnd.art.pl, a także na stronie Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: www.teatrgombrowicza.art.pl.

Sztuki wszystkich dotychczasowych finalistów Nagrody opublikowane są w bazie na stronie www.gnd.art.pl.
 
Ogólnopolski konkurs o Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną został powołany przez prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka w 2007 roku, jako rozwinięcie i uzupełnienie Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port. Oba przedsięwzięcia są elementami jednego, wspólnego, najbardziej prestiżowego w Polsce projektu promocji i popularyzacji polskiej dramaturgii współczesnej. Oba konkursy mają wspólnego szefa artystycznego – Jacka Sieradzkiego i przeprowadzane są przez ten sam zespół specjalnie przygotowanych do tego zadania ludzi.

 

 

 

 

Źródło: UM Gdynia

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda