mobile

Bezpieczne wakacyjne podróże z Kampanią Kolejowe ABC II

Tuż przed wakacjami w trasę wyruszają kolejne pociągi promujące bezpieczeństwo na kolei. Składy w barwach Kampanii Kolejowe ABC II, realizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego, będą jeździły na północy i południu Polski – w regionach atrakcyjnych dla turystów. Na terenie stacji Gdańsk Główny 14 czerwca 2023 r. został zaprezentowany skład PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście w okleinie Kampanii Kolejowe ABC II. Sympatycznego nosorożca Rogatka można zobaczyć także na pociągu Kolei Małopolskich, a od lutego tego roku – na lokomotywie PKP Intercity. To nie jedyne niespodzianki, które przygotował UTK dla dzieci w te wakacje

Informacja prasowa
Bezpieczne wakacyjne podróże z Kampanią Kolejowe ABC II

Kolorowe pociągi PKP SKM w Trójmieście i Kolei Małopolskich przez całe wakacje będą mobilnymi ambasadorami kampanii edukacyjnej Urzędu Transportu Kolejowego. Przynajmniej do września w barwach Kampanii Kolejowe ABC II jeździć będzie lokomotywa PKP Intercity. Wszystkie te pociągi, przyciągając uwagę podróżnych, będą zachęcały do zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo podczas wakacji

W nadchodzące wakacje taki przekaz bezpieczeństwa może dotrzeć do wielu osób, bo pasażerów kolei przybywa. Od stycznia do kwietnia 2023 r. pociągami podróżowało ponad 118 mln pasażerów – o ponad 20 mln więcej niż w 2022 r. Dlatego te wakacje mogą zakończyć się kolejnym rekordem liczby podróżujących koleją. Tym bardziej warto poznać zasady bezpiecznego podróżowania oraz zachowania w pobliży torów. Nadal wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych i z udziałem osób przechodzących przez tory w miejscach niedozwolonych stanowią ponad 2/3 wszystkich niebezpiecznych zdarzeń na kolei.

„Edukacja od najmłodszych lat jest bardzo ważna, bo nadal największym wyzwaniem dla kolei, jeśli chodzi o wypadki, jest zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. A tu niestety w ponad 90% przypadków winę ponoszą osoby spoza systemu kolejowego – kierowcy i piesi. Rozpoczynając edukację od najmłodszych, mamy szansę na to, by w przyszłości zmniejszyć liczbę wypadków” – o potrzebie prowadzenia Kampanii Kolejowe ABC II mówił dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Bohaterem kampanii nosorożec Rogatek

W działania Kampanii Kolejowe ABC II włączyli się przewoźnicy pasażerscy w Polsce. Spoty z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem udostępniane są pasażerom na ekranach w pociągach. Kampania Kolejowe ABC II to także edukacja związana z bezpiecznym zachowaniem na dworcu na peronie i w pociągu.

„Inwestycja w świadomość i odpowiedzialność najmłodszych pokoleń jest szansą na wzrost poziomu bezpieczeństwa na kolei. Dlatego tak chętnie współpracujemy z Urzędem Transportu Kolejowego w ramach Kampanii Kolejowe ABC II” – stwierdził Maciej Lignowski, Prezes Zarządu PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.

Wakacje z dobrą zabawą i bezpieczeństwem

W kończącym się roku szkolnym zajęcia Kampanii Kolejowe ABC II odbyły się w ponad 180 szkołach i przedszkolach i wzięło w nich udział ponad 6 tys. dzieci. W konkursach ogólnopolskich wystartowało 3 268 szkół, wysyłając 6 027 prac w różnych kategoriach, wykonanych przez aż 59 181 uczniów klas I-VI szkół podstawowych. Reklamy o tematyce edukacyjnej w telewizji i Internecie dotarły do milionów odbiorców.

Aktywności plenerowe w całej Polsce

W ramach letnich aktywności Kampanii Kolejowe ABC II odbędą się liczne wydarzenia plenerowe – najbliższe już 17 czerwca na Placu Litewskim w Lublinie. Przez całe wakacje organizowane będą również pikniki rodzinne.

Odbędą się na Helu (8 lipca), w Świnoujściu (15 lipca), Wiśle (22 lipca) oraz w Darłowie (19 sierpnia). Podczas tych imprez uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w wielkiej grze terenowej, w której dzięki specjalnym zadaniom poznają zasady bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, w pobliżu torów, na dworcach i w pociągach. Zaplanowano także wiele atrakcji dla całych rodzin, m.in. koncerty, dmuchańce, eurobungee czy warsztaty kreatywne a przede wszystkim możliwość spotkania nosorożca Rogatka.

Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Więcej informacji odnaleźć można na profilach Kampanii Kolejowe ABC II na Facebooku, Instagramie i TikToku:

Facebook: @kampania.kolejowe.abc

Instagram: @kolejowe_abc

TikTok: @kolejowe.abc

fot.mat.red.

Kampania Kolejowe ABC II - Ignacy Góra, prezes UTK

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda