mobile

Zamknięcie tunelu pomiędzy dworcem kolejowym i autobusowym. Utrudnienia od 4 lutego

Trwający od kilku miesięcy remont peronów kolejowych w centrum Gdańska wchodzi właśnie w kolejną fazę. W najbliższy poniedziałek, 4 lutego, na kilka miesięcy zamknięte zostanie przejście podziemne pomiędzy dworcami PKS i PKP. Pasażerowie muszą liczyć się z pewnymi utrudnieniami: by móc dostać się z jednego na drugi dworzec trzeba będzie przejść ponad 1-kilometrową trasę.

Gdańsk.pl
TAGI
Zamknięcie tunelu pomiędzy dworcem kolejowym i autobusowym. Utrudnienia od 4 lutego

Pierwsze efekty prowadzonych prac modernizacyjnych można już podziwiać. Podróżni korzystają z odnowionego, wyższego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest obecnie peron nr 1. - Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. W renowacji jest już dach wiaty - informuje Martyn Janduła, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych. - Kolejny etap prac (który rozpocznie się 4 lutego-red.) dotyczyć będzie przebudowy fragmentu przejścia podziemnego bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

Komunikacja od 4 lutego

Jak podkreśla Janduła, zasadnicze prace w tunelu zakończą się w kwietniu br. Jednak do tego czasu, od 4 lutego, zostanie zamknięta część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem do centrum miasta i przed dworzec. Dostęp na stację możliwy będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie.

- Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko. O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery – zaznacza Martyn Janduła.

Dzięki inwestycji realizowanej właśnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe, poprawić ma się estetyka oraz funkcjonalność tunelu. Przejście oraz perony będą przystosowane do obsługi wszystkich pasażerów kolei. Ułatwieniem na peronach i w dojściu, zarówno dla osób z dużymi i ciężkimi walizkami, jak i tymi, którzy poruszają się na wózkach inwalidzkich, będą na pewno cztery windy oraz cztery pary schodów ruchomych. Zmodernizowane obiekty będą miały odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą.

- Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji – wylicza Janduła.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny.” Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł. Powinna zakończyć się w styczniu 2020 r.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda